SEK lanserar podd

Idag tisdag lanserar Svensk Exportkredit SEK-podden. Här får lyssnaren möta personer som arbetar på SEK men även spännande gäster från bland annat politik, näringsliv och akademien som diskuterar intressanta och aktuella ämnen som rör svensk export.

- Vi vill att de här spännande samtalen ska skapa en känsla och förståelse för att Sverige är ett land som producerar väldigt många framstående exportörer och innovatörer över hela världen, säger Petra Könberg, chef för Marknad & Affärsutveckling SEK. Vi tror att många, precis som vi, är intresserade av hur svenska exportföretag kan öka sin konkurrenskraft och vinna fler ännu affärer internationellt.

I första avsnittet gästas SEK-podden av Catrin Fransson, vd SEK som berättar om varför hon började på SEK, vad hon ser för utmaningar för de svenska exportföretagen och om Team Sweden. Gäst nummer två är Ann Linde, EU-och handelsminister.

Det kommer nya poddavsnitt var tredje vecka.

Podden hittar man på SEK: s hemsida: http://www.sek.se/sek-podden-en-samtalspod-om-exportfinansiering/ samt på Soundcloud: https://soundcloud.com/user-919634598.

Petra Könberg, chef Marknad & Affärsutveckling

Om AB Svensk Exportkredit
AB Svensk Exportkredit (SEK) finansierar svensk export. Vi lånar ut pengar direkt till svenska exportföretag och vi hjälper dem att vinna exportaffärer genom att erbjuda deras kunder finansiering. SEK är företagens naturliga samarbetspartner vid exportfinansiering. När de har behov av finansiella lösningar finns SEK med kompetens och erfarenhet. Vi har vad företagen behöver det, när de behöver det.