Fabriksinspektion av solfångarfabriken med Heli

Produktionslinan för koncentrerande solfångare som skall skickas till Kina är nu monterad till 90% och vi har tillverkat de första Absolicon T160 i den nya linan.

Från Heli New Energy som köpt Absolicons första produktionslina för koncentrerande solfångare har ett team om tre personer från Kina varit på plats för inspektion. Yuan Hau (vd Heli) samt fabrikscheferna Ning Fugui och Zhao Hongbo har kontrollerat att linan överensstämmer med avtalet och fått utbildning i hur Absolicons solfångarsystem fungerar.

Från Absolicon har vi varit ett stort team som (tillsammans med Deng Xiaoyan som översatt till kinesiska) gått igenom all den dokumentation som ingår i leveransen. Under inspektionen har vi gemensamt hittat några små saker som skall förändras – bland annat hur kabelstegarna skall dras och hur material skall transporteras för att passa bättre i Kina.

Vi kommer nu göra klar linan vilket beräknas ta fem veckor och sedan skall linan skickas med container och monteras i Kina.

Joakim Byström vd Absolicon Solar Collector AB

E-post: joakim@absolicon.com

tel: 070-2976130

Absolicon är en världsledande leverantör av koncentrerande solfångare. Genom utveckling, tillverkning och försäljning av solenergisystem som genererar förnyelsebar energi i olika former bidrar vi till att lösa världens energiproblem.

Fiskaregatan 11; 871 33 HÄRNÖSAND; SVERIGE
+ 46 (0)611 55 70 00