Information om beslutad uppdelning av aktier (split 50:1)

Report this content

I enlighet med beslut på Acast AB:s (”Acast”) årsstämma den 25 maj 2021 kommer en uppdelning av Acasts aktier att genomföras, varigenom varje befintlig aktie delas upp i 50 aktier (så kallad aktiesplit 50:1). Uppdelningen sker utan ändring av Acasts aktiekapital.

Årsstämman beslutade att avstämningsdagen för uppdelningen av aktierna ska vara tisdagen den 1 juni 2021. I samband med aktiespliten kommer Acasts aktier att få en ny ISIN-kod enligt följande: SE0015960935.

Aktieägare behöver inte vidta några åtgärder med anledningen av uppdelningen av bolagets aktier. Efter uppdelningen kommer det totala antalet aktier i Acast att öka från 2 652 633 aktier till
132 631 650 aktier.

För mer information, vänligen kontakta:

Ross Adams, VD
Email: ross@acast.com

Emily Villatte, CFO
Email: emily.villatte@acast.com

Om Acast:
Acast grundades 2014 och är en av de mest framstående podcast-plattformarna och är en pionjär inom det öppna ekosystemet för podcasts och sammanför alla aktörer till en gemensam infrastruktur. Genom sin infrastruktur låter Acast annonsörer effektivt rikta sig till en engagerad publik av lyssnare genom dynamisk annonspublicering medan poddkreatörer ges tillgång till intäktsmöjligheter och nödvändiga verktyg för att expandera sin lyssnarbas. Acast har en global närvaro i över tolv länder och under 2020 uppgick antalet lyssningar på Acast-anslutna podcasts till cirka 3 miljarder och idag har Acast fler än 28 000 shower anslutna till sin plattform. Acasts huvudkontor ligger i Stockholm och Bolaget har nio lokala dotterbolag i Storbritannien, USA, Australien, Norge, Frankrike, Tyskland, Irland, Mexiko och Kanada.