• Acosense AB/

Acosense AB tidigarelägger publicering av bokslutskommuniké 2022 från den 24 februari till den 9 februari 2023

Acosense AB meddelar att Bolaget, med anledning av offentliggörandet av kontrollstämma, tidigarelägger publiceringen av Bokslutskommuniké avseende räkenskapsåret 2022.

Nytt datum för publicering är den 9 februari 2023 (tidigare aviserad att publiceras 24 februari 2023).

Lars Alervall, Styrelseordförande

E-post: lars.alervall@gmail.com

Anders Toftmark, CEO

E-post: anders.toftmark@acosense.com

Acosense affärsidé är att hjälpa kunder inom processindustrin att optimera sina processer. Detta sker genom att analysera processen genom Acosense egenutvecklade lösning, som på ett unikt sätt extraherar information ur processvätskan i realtid. Tekniken som Acosense använder i sin egen hårdvara kallas aktiv akustisk spektroskopi och går ut på att en akustisk signal skickas in i vätskan och där förändringar i signalen kopplas till förändringar i vätskans egenskaper samt i processen som sådan. Då teknikplattformen är så kallad ickeinvasiv, alltså inte är i kontakt med själva vätskan, kan kunder enkelt nå helt nya nivåer av processoptimering och kan pålitligt och säkert analysera och optimera sina processer, vilket leder till drastiskt sänkta kostnader, ökad kvalitet, ökat råvaruutnyttjande samt minskad energi- och miljöbelastning.

www.acosense.com.