Acosense erhåller order om två instrument från bruk i Tyskland

Acosense har erhållit Bolagets första order från den tyska marknaden. Kunden i fråga är belägen i västra Tyskland och instrumenten ska användas för att öka effektiviteten i kartongtillverkningen.

Inom kartongtillverkning är inblandning av stärkelse samt applicering av bestrykningssmet kritisk för att få de egenskaper som man eftersträvar. Problem och oönskade fluktuationer i stärkelsen och bestrykningssmeten ger oundvikligen kvalitetsproblem på slutprodukten.

"Jag har under de senaste månaderna haft förmånen att kunna meddela ett antal affärer från bruk inom Sveriges gränser och nu har jag även privilegiet att få meddela att dessa nationella försäljningar kompletterats med internationell försäljning. Att vi i stort sett utan aktiv bearbetning av den tyska marknad fått in en order från regionen visar tydligt på att varumärket Acosense börjat sprida sig av egen kraft och detta är mycket viktig milstolpe för oss på Acosense. Pappers- och massaindustrin är en förhållandevis driftkänslig bransch varpå det är oerhört viktigt för våra kunder att se och höra att vårt instrument fungerar, och den här ordern hade inte kommit in om så inte vore fallet”. - Karl Nilsson, VD för Acosense

Kunden har valt att gå på Acosense licensmodell varpå affären på kort sikt kommer ha en mindre omsättningspåverkan.

Johannes Landén, CFO
Telefon: 0706 – 32 42 02