Offentliggörande av årsredovisning för verksamhetsåret 2018

Acosense ABs årsredovisningen för verksamhetsåret 2018 finns nu tillgänglig på bolagets hemsida.

Från och med måndagen den 8 april finns Acosene årsberättelse för 2018 på www.acosense.com, under Investor Relations.

Charlotta Ekman, CFO
Telefon: 0762- 06 50 80
E-post: charlotta.ekman@acosense.com

Acosense ABs (publ) affärsidé är att hjälpa kunderna inom processindustrin att optimera sina processer med realtidsanalys av processvätskor och deras egenskaper. Den unika tekniken som Acosense använder kallas aktiv akustisk spektroskopi. Acosense instrument digitaliserar processen, det vill säga levererar analysvärden kontinuerligt och i realtid. Det unika montaget sker utanpå tanken eller röret helt ingreppsfritt och instrumentet är därför aldrig i kontakt med vätskan. Kunden kan optimera sina processer med korrekta analysresultat av upp till tre egenskaper även på vätskor om är opaka, frätande, slitande, trögflytande och/eller ger beläggning.

Instrumenten möjliggör för bolagets kunder att på ett enkelt och säkert sätt analysera och optimera sina processer vilket leder till drastiskt sänkta kostnader samt minskad energi- och miljöbelastning.