Acrinova AB publicerar uthyrningsrapport för perioden januari – augusti 2020

Acrinova AB (publ) (”Acrinova”) offentliggör härmed uthyrningsrapport för perioden januari – augusti 2020. Bolaget har trots den pågående pandemin en positiv nettouthyrning.

Acrinovas uthyrning har varit fortsatt positiv med ett ökat antal hyresförfrågningar på marknaderna i Malmö, Trelleborg, Helsingborg och Landskrona. Trots den pågående pandemin har bolagets verksamhet inte påverkats i någon större omfattning, vilket kan förklaras med att majoriteten av Acrinovas hyresgäster inte är verksamma i branscher som påverkas av Covid-19. Under perioden har vakanta ytor minskat med cirka 3 procent.

”Att uthyrningen varit fortsatt stark trots den pågående pandemin är ett bevis på att vi är på rätt väg med våra fastigheter och strategier.” säger Acrinovas VD Ulf Wallén.

Telefon: +46 11 32 30 732
E-post:
ca@skmg.se

Acrinova är ett aktivt fastighets- och förvaltningsbolag verksamt i södra Sverige, med tyngdpunkt på Öresundsregionen. Acrinovas fastighetsbestånd ska utvecklas genom förvärv och projektutveckling/förädling. Genom vår samlade kompetens ska vi optimera varje fastighets värdeutveckling.