Acrinova förvärvar industrifastighet i Helsingborg

Acrinova AB (publ) (”Acrinova”) meddelar i dag att bolaget ingått avtal om förvärv av fastigheten Helsingborg Rausgård 20. Fastigheten tillträddes den 2 april 2024 och det underliggande fastighetsvärdet uppgår till 7 miljoner kronor.

Fastigheten Helsingborg Rausgård 20 är belägen på Elektrogatan 7 i Högastens verksamhetsområde i södra Helsingborg. Fastigheten är upplåten med äganderätt och har en tomtareal om 11 012 kvadratmeter. På fastigheten finns en livsmedelsklassad byggnad uppförd 1968 med en total uthyrbar area om 2 785 kvadratmeter.

Det totala underliggande fastighetsvärdet uppgår till 7 Mkr. Säljare är Spendrups Bryggeriaktiebolag som tidigare haft produktion av bland annat källvatten på platsen. De senaste åren har byggnaden använts som kallager.

— Acrinova fortsätter att växa genom förvärv och vi ser möjligheter i fastigheten Helsingborg Rausgård 20. Fastighetens läge och förutsättningar passar vår metodik väl och vi ser fram emot att utveckla fastigheten vidare. säger Acrinovas vd, Ulf Wallén.

Acrinova är en fastighetskoncern med fokus på kommersiella fastigheter i södra Sverige. Bolaget erbjuder helhetstjänster som ägare, förvaltare och utvecklare inom fastigheter. Acrinova har sitt huvudkontor i Malmö. Bolaget är sedan 2022 noterat på Nasdaq Stockholm.