Acrinova ökar uthyrningen i Staffanstorp

Acrinova utvecklar fastigheten Borggård 1:385 i Staffanstorp med 2800 kvm utvändig yta för den befintliga hyresgästen Nefab Packaging. Den utvändiga markytan iordningställs för godshantering och lagring. I den befintliga byggnaden görs även energieffektiviserande investeringar.

Fastigheten Borggård 1:385 på Östra Industriområdet i Staffanstorp inrymmer flera hyresgäster inom lager, tillverkning och logistik. Den globala förpackningsleverantören Nefab Packaging är en av fastighetens befintliga hyresgäster. De utökar nu de befintliga lokalerna om ca 4000 kvm till att även inkludera 2800 kvm markyta. Den utvändiga ytan iordningställs för godshantering och lagring med tjockare bärlager, asfalt, dagvattenbrunnar och belysning. I den befintliga lokalen görs även energieffektiviserande investeringar i den invändiga belysningen.

— Vår drivkraft som fastighetsägare är att erbjuda våra hyresgäster lösningar som hjälper dem att lyckas med sina verksamheter i våra lokaler. Det är glädjande att vi kan göra anpassningar som möter Nefab Packagings behov i direkt anslutning till de lokaler de nyttjar idag. Det ger en önskad långsiktighet för båda parter. Säger Lars Sonesson, förvaltare på Acrinova.

Acrinova förvärvade fastigheten Borggård 1:385 i Staffanstorp år 2019. Fastigheten har en tomtareal på ca 24 000 kvm och den befintliga byggnaden omfattar totalt ca 4 800 kvm. På fastigheten finns det möjlighet att uppföra ytterligare en byggnad om 2000–3000 kvm med
ca 12 meter invändig takhöjd. Lämplig för verksamheter inom lager, industri och verkstad.

Acrinova är en fastighetskoncern med fokus på kommersiella fastigheter i södra Sverige. Bolaget erbjuder helhetstjänster som ägare, förvaltare och utvecklare inom fastigheter. Acrinova har sitt huvudkontor i Malmö. Bolaget är sedan 2022 noterat på Nasdaq Stockholm.