Acrinova söker Manager group financial control till Malmö

Acriova är ett fastighetsbolag som skapar värden genom att äga, förvalta och projektutveckla fastigheter, främst i Öresundsregionen. Vi investerar främst i lager, industri, kommersiella fastigheter och samhällsfastigheter på attraktiva lägen som passar de långsiktigt stabila hyresgäster vi vill samarbeta med. I dag har Acrinova ett fastighetsvärde på cirka 1,7 MDR, och med vår ambitiösa tillväxtstrategi siktar vi på att nå 4 MDR till 2025. Bolaget är sedan 2019 noterat på Nasdaq First North Premier. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Vi är verksamma i en bransch som har betydande klimatpåverkan och fastigheter står för cirka 40 procent av landets energianvändning. Acrinova har därför antagit en ambitiös hållbarhetsstrategi som går betydligt längre än vad lagstiftningen kräver. Vi vill ligga långt framme när det kommer till hållbara fastigheter och följer hela tiden utvecklingen av nya innovativa och klimatsmarta lösningar. Vår ambition är att alla våra nybyggda hus ska vara klimatneutrala, och därmed inte förbruka mer energi än vad de kan producera.

Om tjänsten
Som Manager group financial control ansvarar du för och driver redovisningsprocessen och du säkerställer att koncernens bolag följer gällande redovisnings- och skatteregler samt har en enhetlig rapportering. Du rapporterar till CFO och har även ett nära samarbete med företagets duktiga redovisningsekonomer i hanteringen av de knappt 50-tal bolag som ingår i koncernen idag. I arbetet ingår att:

• Ansvara för och utveckla koncernredovisning för koncernens bolag samt att upprätta koncernbokslut enligt IFRS
  • Leda koncernens års- och kvartalsbokslutsprocess
  • Upprätta kvartalsrapporter och årsredovisning för koncernen
  • Framtagande av rapporter
  • Beräkna bolagsskatt
  • Deltaga i DD-processer
  • Göra förvärvsanalyser, granska tillträdesbokslut samt onboarding av nya dotterbolag in i företagets redovisningsstruktur
  • Utveckla och driva den interna kontrollprocessen
  • Vara systemansvarig för konsoliderings- och analysverktyg

Om dig
Vi ser gärna att du är Civilekonom eller har motsvarande utbildning. Det är viktigt att du har en gedigen kunskap i koncernredovisning och redovisning inom legala bolag inkl. IFRS. Du har god kännedom om bolagstransaktioner, gärna inom fastighetsbranschen. Vi ser gärna att du har en bakgrund från revisionsbyrå eller fastighetsföretag.

Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten samt har sinne för detaljer. Du är självständig, driven, strukturerad och känner stort engagemang och ansvar för ditt arbete. Du trivs att arbeta i ett mindre bolag, är flexibel, har ett intresse för system och brinner för att rapportera och utveckla smidiga och effektiva processer.

Du är en lagspelare och precis som oss ser vikten av en god stämning på jobbet.

Vill du bli en del av oss?
Låter detta intressant, skicka in din ansökan redan i dag! Intervjuer kommer att ske löpande. För mer information är du varmt välkommen att kontakta CFO Weronica Greberg på telefon: 0701 66 42 10 eller HR konsult Liselott Sjöbeck 0730-24 71 99. Skicka din ansökan med cv och personligt brev till liselott@sjobeckconsulting.se senast den 22 maj.