Acrinova tecknar hyresavtal med New Nordic Health Brands i Landskrona

Acrinova AB (publ) (”Acrinova”) meddelar att bolaget ingått ett treårigt hyresavtal med Nordic Health Brands AB avseende lagerfastigheten Motellet 6 i Landskrona.

Acrinova fortsätter att öka uthyrningsgraden på bolagets kommersiella fastigheter i Landskrona och välkomnar hyresgästen New Nordic Health Brands till fastigheten Motellet 6 på Hjalmar Brantings väg. Det treåriga avtalet trädde i kraft den 1 oktober 2023 och omfattar ca 1600 kvm lager och kontor. New Nordic Health Brands är en svensk koncern inom kosttillskott och skönhetsprodukter. Bolagets produkter finns i över 50.000 apotek, skönhetsbutiker och hälsobutiker i 36 länder från Kina till USA.

— Lokalen ger oss närhet till infrastruktur och arbetskraft genom Landskronas strategiska läge. Placeringen passar oss perfekt för leveranser i Sverige, Danmark och närliggande exportmarknader. säger Karl Kristian Bergman Jensen, vd New Nordic Health Brands.

Fastigheten Motellet 6 är uppförd år 2022/2023 enligt Acrinovas Nollvision och i enlighet med Miljöbyggnad Silver. Byggnadens totala area uppgår till ca 1600 kvm med 9,5 meter invändig takhöjd. Uppvärmning sker genom luft-vattenvärmepump och installation av solceller är möjligt på byggnadens tak.

Ulf Wallén, vd Acrinova AB, kommenterar:

— ­Det är jätteroligt att välkomna New Nordic Health Brands till Acrinova och Landskrona. Som hyresgäst passar de bra in i Acrinovas mix och för oss som fastighetsägare känns det bra att kunna erbjuda en lagerlokal som är uppförd med högts ställda miljökrav enligt vår nollvision.

Acrinova är en fastighetskoncern med fokus på kommersiella fastigheter i södra Sverige. Bolaget erbjuder helhetstjänster som ägare, förvaltare och utvecklare inom fastigheter. Acrinova har sitt huvudkontor i Malmö. Bolaget är sedan 2022 noterat på Nasdaq Stockholm.

Taggar:

Citat

Ulf Wallén, vd Acrinova
Karl Kristian Bergman Jensen, vd New Nordic Health Brands.