Acrinova välkomnar Folktandvården Skåne till nybyggda lokaler i Landskrona

Idag välkomnades Folktandvården Skåne till nybyggda lokaler på Järvgatan 3 i Landskrona. Under sommaren flyttar verksamheten in och kliniken planeras öppna i september.

I maj 2022 togs det första spadtaget för Folktandvårdens Skånes nya klinik i Landskrona. Nu, drygt ett år senare, är lokalen redo att tas i anspråk av hyresgästen. Folktandvården Skåne har tecknat ett femtonårigt hyresavtal med Acrinova avseende byggnadens nedre plan. Totalt omfattar lokalen ca 1000 kvm som bland annat rymmer 16 moderna mottagningsrum, desinfektion- och sterilrum, röntgen och personalutrymmen.

—  Lokalerna är jättefina, stora och superfräscha. Acrinova har lyssnat på våra önskemål och överträffat våra förväntningar. Alla har varit så tillmötesgående under arbetet, stort tack till alla inblandade! Nu ser vi fram emot att inreda och installera under sommaren för att sedan hälsa alla patienter varmt välkomna i september, säger klinikchef Tatjana Jankovic.

Hög tillgänglighet har varit en viktig faktor i utformningen av byggnaden. Valet av geografisk plats med närhet till Landskrona station gör det enkelt att besöka kliniken som dessutom har goda parkeringsmöjligheter för både besökare och anställda. Kliniken är placerad på markplan med hög tillgänglighet fri från trappor och trösklar. Flera av behandlingsrummen kommer också att utrustas med lift.
Byggnaden är uppförd i enlighet med Miljöbyggand Silver och Acrinovas Nollvision. Med en energisnål konstruktion, i kombination med förnybar energiförsörjning från bland annat solceller och bergvärme säkerställs en långsiktigt hållbar drift av hela bygganden.

—  Vi är jätteglada att kunna leverera ytterligare en byggnad enligt vår Nollvision med målet att byggnadens klimatavtryck ska bli så litet som möjligt. Det har varit ett ärofyllt uppdrag att utforma och uppföra nya lokaler till Folktandvården Skåne där det varit högt ställda miljökrav genom hela projektet. säger Ulf Wallén, vd Acrinova.

Parallellt med inflyttningen av Folktandvården Skåne fortsätter färdigställandet av byggnadens andra våning som blir industriföretagets SWEPs nya huvudkontor med inflyttning under hösten 2023.

Acrinova är en fastighetskoncern med fokus på kommersiella fastigheter i södra Sverige. Bolaget erbjuder helhetstjänster som ägare, förvaltare och utvecklare inom fastigheter. Acrinova har sitt huvudkontor i Malmö. Bolaget är sedan 2022 noterat på Nasdaq Stockholm.

Taggar: