Acrinova välkomnar Renta AB till nybyggda lokaler i Trelleborg

Den 30 juni överlämnades nycklarna till den nyproducerade maskinuthyrningslokalen på Truckvägen 1 i Trelleborg. Hyresgästen Renta AB tar nu lokalen om 1000 kvm samt ca 2000 kvm utvändig yta i anspråk. De kommande veckorna inreds lokalen och öppnar för kundmottagning i augusti.

Acrinova förvärvade fastigheten Trucken 2 år 2016. Sedan förvärvet har flera utvecklingsmöjligheter undersökts med utgångspunkt i det strategiska geografiska läge västra verksamhetsområdet i Trelleborg erbjuder med närhet till E6:an, väg 108 och Trelleborgs stadskärna.

Sedan det första spadtaget i mars i år har den nya byggnaden tagit plats på fastighetens östra del. Byggnaden omfattar totalt 1000 kvm uthyrningsbar yta som är utformad i nära dialog med hyresgästen och är uppförd enligt Acrinovas Nollvision och i enlighet med Sweden Green Building Councils kategori silver. Uppvärmning sker genom luft-vattenvärmepump och byggnadens tak är förberett för solceller.

— Vi önskar våra nya hyresgäster Renta AB varmt välkomna till nya lokaler i Trelleborg. Projektet har varit flutit på bra under våren och vi tackar Renta och byggentreprenören MVB för gott samarbete. Fastighetens utformning och läge stärker Acrinovas närvaro i Trelleborg och vi ser fram emot att fortsätta utvecklingen av fastighetens västra del, säger Acrinovas vd Ulf Wallén.

På fastigheten Trucken 2 finns ytterligare en byggrätt om ca 1 500 kvadratmeter lämplig för verksamhet inom verkstad, industri, lager och logistik.

Om projektet:

Byggherre: Acrinova

Entreprenör: MVB

Byggstart: Mars 2023

Färdigt: 30 juni 2023

Hyresgäst: Renta AB

Yta: 1000 kvm butik och lager, 2000 kvm utvändig yta

Acrinova är en fastighetskoncern med fokus på kommersiella fastigheter i södra Sverige. Bolaget erbjuder helhetstjänster som ägare, förvaltare och utvecklare inom fastigheter. Acrinova har sitt huvudkontor i Malmö. Bolaget är sedan 2022 noterat på Nasdaq Stockholm.