Acrinova välkomnar Thansen till nybyggda lokaler på Handelsplatsen i Löddeköpinge

Acrinova är glada att meddela att detaljhandelskedjan Thansen nu har tagit plats i de nybyggda lokalerna på fastigheten Kävlinge Löddeköpinge 23:14. Lokalen som omfattar 1200 kvm blir detaljhandelskedjans fjärde butik i Sverige. Under kommande veckor fortsätter färdigställandet av byggrättens andra etapp och projektet beräknas vara helt färdigt under hösten.

Sommaren 2021 förvärvade Acrinova handelsfastigheten Kävlinge Löddeköpinge 23:14, en av Skånes mest besökta handelsplatser. Förutom välkända hyresgäster som Åhléns Outlet, Dollarstore, Lager 157, Rusta och Max Hamburgerrestauranger inkluderade förvärvet även en byggrätt om cirka 3800 kvm. Som tidigare rapporterat blev Thansen i augusti 2022 den andra hyresgästen att teckna avtal gällande byggrätten. Nu, knappt ett år senare, är den nybyggda butiken färdig.

— Vi är så glada över vår nya butik här i Löddeköpinge! Entrén ser inbjudande ut med stora fönster som ger ett bra och naturligt ljusinsläpp. Ytorna är välplanerade, kundvänliga och effektiva. Projektet har flutit på bra och vi är mycket nöjda med slutresultatet och samarbetet med Acrinova. säger Ahmed Kassem Helayhel, butikschef Thansen.

Sedan förvärvet 2021 har Acrinova utvecklat byggrätten på Handelsplatsen i Löddeköpinge i linje med bolagets Nollvision. Detaljhandelskedjan JYSK blev i maj i år första butik att öppna i den nya bygganden och under hösten kommer även en lokal om 400 kvm att färdigställas för att inrymma restaurangkedjan Spicy Hot. De nybyggda lokalerna kommer vid färdigställandet omfatta totalt 3100 kvm anpassat för detaljhandel och restaurang.

— Det är jätteroligt att få välkomna Thansen till Handelsplatsen i Löddeköpinge. Lokalerna har utformats i nära dialog med hyresgästen för att skapa effektiva och trivsamma lokaler för både kunder och medarbetare. Handelsplatsens utveckling fortsätter och Thansens sortiment stärker platsens utbud och attraktivitet. säger Lars Sonesson, ansvarig förvaltare på Acrinova.

Acrinova är en fastighetskoncern med fokus på kommersiella fastigheter i södra Sverige. Bolaget erbjuder helhetstjänster som ägare, förvaltare och utvecklare inom fastigheter. Acrinova har sitt huvudkontor i Malmö. Bolaget är sedan 2022 noterat på Nasdaq Stockholm.