Första spadtaget för Acrinovas projekt i Landskrona

I går den 9 maj genomfördes den officiella byggstarten för Acrinova fastighet som uppförs på Järvgatan i Landskrona. Närvarande var bland annat Ulf Wallén, VD Acrinova, Torkil Strandberg, Landskrona kommuns styrelseordförande, Tatjana Jankovic, klinikchef för Folktandvården Skåne i Landskrona, Marcus Ingelsson, Byggmästarn och Ann Elg Kjellberg, VP Human Resources SWEP.

Fastigheten på Järvgatan i Landskrona kommer att ha uthyrbar yta fördelade på två plan. Acrinova har genom tidigare pressmeddelande meddelat att Region Skåne/Regionfastigheter har tecknat avtal på att hyra hela nedre våningen på drygt 1000 kvm, för att Folktandvården Skåne ska kunna bedriva verksamhet i den inhyrda lokalen.

SWEP, en ledande leverantör av plattvärmeväxlare, kommer att flytta sitt huvudkontor till det övre planet i fastigheten på cirka 1100 kvm samt en tillbyggnad på 400 kvm. Inflyttning beräknas ske under sommaren 2023.

– Det känns väldigt roligt att vi nu tagit det första spadtaget för den nya fastigheten i Landskrona. Vi kommer att förse fastigheten med energieffektiva lösningar som gör att klimatavtrycket blir så litet som möjligt, vilket är en viktig del i det här projektet. Vi ser fram emot inflyttningen om ett drygt år, säger Ulf Wallén, VD Acrinova.

Telefon: +46 11 32 30 732
E-post:
ca@skmg.se

Acrinova är en fastighetskoncern med fokus på södra Sverige och på kommersiella fastigheter. Bolaget erbjuder helhetstjänster som ägare, förvaltare och utvecklare inom fastigheter. Acrinova har sitt huvudkontor i Malmö. Bolaget är sedan 2019 noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market.