JYSK inviger nybyggd butik i Löddeköpinge

Torsdagen den 25 maj öppnade JYSK dörrarna till den nybyggda butiken på handelsplatsen i Löddeköpinge vid Center Syd. Den nya butiken omfattar 1500 kvm shopping, lager och varuutlämning. Parallellt med invigningen fortsätter bygget av etapp 2.

Handelsfastigheten Kävlinge Löddeköpinge 23:14 är en av Skånes mest besökta handelsplatser med välkända varumärken som Åhléns Outlet, Dollarstore, Lager 157, Max Hamburgerrestauranger och Rusta. Acrinova förvärvade fastigheten sommaren 2021 och har sedan dess drivit ett utvecklingsarbete av befintliga byggnader och även utökat handelsplatsen med nybyggnation enligt bolagets Nollvision.

November 2021 blev detaljhandelskedjan JYSK den första hyresgästen att teckna avtal gällande den befintliga byggrätten om 3800 kvm i anslutning till handelsplatsen i Löddeköpinge. JYSK hade växt ur dåvarande lokaler på det intilliggande köpcentret, för att kunna möta efterfrågan från sina kunder och samtidigt implementera sitt nya koncept valde JYSK att flytta till en ny, friliggande butik. Den nya lokalen omfattar 1500 kvm butik, lager och varuutlämning med en stor parkering i nära anslutning till ingången.

– Vårt nya koncept gör att upplevelsen av våra produkter blir ännu bättre och man kan få en känsla för hur möbeln kommer att se ut hemma. Samtidigt är det en stor vinst för både oss och kunderna att butiken är fristående så att det blir enkelt att komma till oss och att få med sig de varor man köpt hem, säger butikschef My Ohlander i ett pressmeddelande.

Invigningen av JYSKs nya lokaler markerar färdigställandet av den första etappen av byggrätten på handelsfastigheten Kävlinge Löddeköpinge 23:14. Under kommande månader färdigställs även nästa etapp som inrymmer den danska detaljhandelskedjan Thansen och restaurangen Spicy Hot.

— Vi hälsar JYSK varmt välkomna till sina nya lokaler och tackar för gott samarbete under projektet. Lokalerna är utformade i nära dialog med hyresgästen och uppförda enligt hårt ställda miljökrav. JYSK kompletterar det befintliga utbudet på handelsplatsen i Löddeköpinge väl, här kommer både kunder och medarbetare att stortrivas! säger Lars Sonesson, ansvarig förvaltare på Acrinova.