Kristina Willgård aviserar sin avgång som VD för AddLife under 2022

Kristina Willgård har idag informerat AddLife AB:s (publ) styrelse om att hon planerar att avgå som VD. Styrelsen påbörjar rekrytering av en ny VD och Kristina lämnar sin tjänst när en efterträdare har tillträtt eller senast i slutet av 2022.

Johan Sjö, styrelsens ordförande, säger: ”Jag vill tacka Kristina för hennes enastående bidrag till AddLife. AddLife har sedan börsnoteringen 2016 haft en stark tillväxt och är idag en ledande europeisk nischaktör inom Life Science med närvaro i flertalet europeiska länder. Under Kristinas ledning har AddLife gjort en fantastisk tillväxtresa både avseende försäljning och resultat. Tillväxten har skett både organiskt men också genom många framgångsrika förvärv. Kristina har som VD skapat en koncern med en stark företagskultur som också är finansiellt väl rustad för fortsatt tillväxt. Styrelsen och jag beklagar att Kristina har valt att säga upp sig, men vi respekterar hennes beslut att avgå från sin position. Vi är tacksamma för att Kristina kvarstår i sin roll under en längre period för att säkerställa en ordnad övergång för kommande VD. Sökandet efter en efterträdare börjar nu”.

Kristina Willgård kommenterar: ”Efter snart sju år som VD för AddLife är det med blandade känslor jag tar detta steg. Jag har haft förmånen att få leda resan från att skapa AddLife utifrån den spin-off som gjordes från Addtech 2016 till att bli ett Large Cap-bolag på Nasdaq Stockholm. Idag är AddLife ett ledande Life Science bolag i Europa inom utvalda nischer. AddLife har en väl förankrad företagskultur med engagerade medarbetare som gör ett fantastiskt jobb varje dag. Jag är stolt över förmånen jag haft att få leda koncernen och arbeta tillsammans med alla fantastiska kollegor under de här åren. Idag är företaget starkare än någonsin och jag har därför fattat beslutet att det nu är rätt tid att lämna över ledarskapet inför framtiden.”

Stockholm 3 februari 2022

För ytterligare information vänligen kontakta:
Kristina Willgård, VD, AddLife AB, +46 (0)705 10 12 23

AddLife är en europeisk oberoende aktör inom Life Science som erbjuder högkvalitativa produkter, tjänster och rådgivning till både privat och offentlig sektor. AddLife har cirka 1 800 anställda i ett 70-tal operativa dotterbolag som drivs under egna varumärken. Koncernen omsätter cirka 7,5 miljarder SEK. AddLife aktien är noterad på NASDAQ Stockholm.

Denna information är sådan information som AddLife AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s Marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 3 februari 2022, kl. 18.00.