AddNode fullföljer förvärvet av Sikroma

AddNode har fullföljt förvärvet av Sikroma med 19 medarbetare. Den förvärvade verksamheten integreras i AddNodes dotterbolag Cad-Q som är Nordens största leverantör av modell- och ritningsrelaterade IT-lösningar. Genom förvärvet får Cad-Q bättre möjligheter att möta en ökande efterfrågan på design- och produktionslösningar från industrin och byggbranschen.

AddNode tecknade den 18 januari 2008 avtal om förvärv av Sikromas verksamhet. AddNode har i dag fullfullföljt transaktionen i enlighet med de villkor som publicerades i pressmeddelandet den 21 januari 2008.

Sikroma, vars huvudverksamhet är att leverera design- och produktionslösningar till tillverkande industri, omsatte cirka 35 MSEK verksamhetsåret 2006/07. Förvärvet har genomförts som ett sk inkråmsförvärv där AddNode övertar 19 medarbetare, affärsrelationer, pågående kundprojekt samt service- och underhållsavtal. Förvärvet ger en geografisk närvaro till en expanderande tillverkningsindustri i främst Blekinge, Småland och Östergötland.

AddNodes dotterbolag Cad-Q arbetar med implementering av programvaror, utbildning, support och IT-stöd till bygg-, fastighets- och industrisektorerna. Efter förvärvet av Sikroma har Cad-Q 140 medarbetare i Sverige och Norge.

Den övertagna verksamheten beräknas ge ett positivt bidrag till AddNodes resultat under 2008.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som AddNode skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 februari 2008 klockan 08.50.