Addnode Group får order med bedömt värde på 30 MSEK från Rikspolisstyrelsen

STOCKHOLM, 19 december 2012 – Ida Infront, ett dotterbolag till Addnode Group, har fått förnyat förtroende att förvalta och vidareutveckla Polisens olika system baserade på ärendehanteringsplattformen iipax. Affären har ett bedömt ordervärde på cirka 30 MSEK över tre år.

Polisen använder sedan många år Ida Infronts plattform iipax för ärendehanteringen inom Rikskriminalpolisen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Gemensamt för alla systemen är krav på säkerhet, spårbarhet, robusthet och prestanda. Avtalet avser konsulttjänster för att förvalta och vidareutveckla Polisens olika versioner av ärendehanteringsplattformen iipax.

”Vi ser det som mycket glädjande och är stolta över att Ida Infront har fått förnyat förtroende”, säger Stefan Jonegård, VD på Ida Infront.

Applikationerna hos Polisen bygger på plattformen iipax som innehåller funktioner för dokument- och ärendehantering, kvalificerade e-tjänster, säker informationsöverföring samt e-arkiv. Produkten finns hos en lång rad myndigheter men även bland privata bolag. iipax  utvecklas och underhålls av Ida Infront.

Stefan Jonegård, VD Ida Infront AB
Tel: +46 (0)709 890 025
stefan.jonegard@idainfront.se

Staffan Hanstorp, VD och koncernchef, Addnode Group AB
staffan.hanstorp@addnodegroup.com

Johan Andersson, Informationschef, Addnode Group AB
johan.andersson@addnodegroup.com

Om Ida Infront AB
Ida Infront AB grundades 1984 och har i dag 65 anställda i Linköping, Stockholm och Sundsvall. Ida Infront AB är en del av Addnode Group AB som är noterat på OMX Nordic List, Small Cap.

Addnode Group-koncernen erbjuder affärskritiska IT-lösningar som realiserar affärsmöjligheter och effektiviserar verksamheter. Vi är 800+ anställda i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Serbien och USA.

• Vi är den största leverantören av IT-lösningar för design, konstruktion och produktlivscykelhantering till den nordiska marknaden.

• Vi är den största leverantören i Sverige av geografiska informationssystem (GIS) och systemstöd till tekniska förvaltningar i kommuner.

• Vi är en ledande leverantör i Sverige av ärendehanteringssystem till den offentliga sektorn.

• Vi har en ledande position i Sverige som leverantör av branschövergripande webbtjänster.

Med över 3000 kunder som använder våra lösningar i fler än 60 länder och en meritlista av god tillväxt, fortsätter vi att bygga en stark och omfattande portfölj av högpresterande IT-lösningar.

2011 uppgick nettoomsättningen till 1300 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. Mer information om Addnode Group finns på www.addnodegroup.com.