Addnode Group har utsett Lotta Jarleryd till CFO

26 februari 2020 – Lotta Jarleryd, som varit interim CFO för Addnode Group sedan september 2019, har nu utnämnts till bolagets CFO.

Lotta Jarleryd har gedigen erfarenhet som CFO bland annat från börsnoterade IT-bolag som Acando och Protect Data. Hon har även tidigare erfarenhet som auktoriserad revisor på PwC och som rådgivare inom företagsförvärv på EY. Lotta har en Bachelor of Science in Business Administration and Economics och en journalistutbildning, båda från Stockholms Universitet.

– Jag är mycket glad över att kunna välkomna Lotta till Addnode Group. Vi har en stark finansiell ställning och en uttalad förvärvsdriven tillväxtstrategi. Lottas gedigna finansiella kompetens och stora erfarenhet av att leda som CFO i snabbväxande IT-bolag kommer att vara oerhört värdefullt i vårt fortsatta arbete med att utveckla Addnode Group, säger Johan Andersson, VD och koncernchef, Addnode Group.

Johan Andersson, VD och koncernchef, Addnode Group
Tel: +46 (0) 704 20 58 31, e-mail:
johan.andersson@addnodegroup.com

Lotta Jarleryd, CFO, Addnode Group
Tel: +46 (0) 72 247 92 01, e-mail: lotta.jarleryd@addnodegroup.com

Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och digital tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk och norsk offentlig sektor.

Vi är 1 850 medarbetare i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Australien, Danmark, Finland, Frankrike, Indien, Japan, Kanada, Nederländerna, Norge, Serbien, Slovakien, Sydafrika, USA och Österrike. 2019 uppgick nettoomsättningen till 3 434 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.