Addnode Groups valberedning utsedd

STOCKHOLM, 10 oktober, 2014

I enlighet med beslut på Addnode Groups årsstämma den 7 maj 2014 meddelas härmed de tre största aktieägarnas representanter samt en representant för de institutionella ägarna och en för de mindre aktieägarna, vilka tillsammans med styrelsens ordförande skall utgöra valberedning intill dess att ny valberedning utsetts enligt mandat från nästa årsstämma.

– Vidinova AB, representerat av Wilhelm Arnör. Valberedningens ordförande som representant för den röstmässigt största ägaren.
– Aretro Capital AB, representerat av Jonas Gejer.
– Swedbank Robur Fonder, representerat av Håkan Berg.
– PSG Capital, representerat av Richard Hellekant, som representant för de institutionella ägarna.
– Charlotta Karlander, representant för de mindre aktieägarna.
– Sigrun Hjelmquist, styrelsens ordförande.

Nästa ordinarie årsstämma kommer att hållas den 6 maj 2015.

De aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen ombedes att kontakta:
Wilhelm Arnör, valberedningens ordförande
Tel: +46 705 630 751, e-post: wilhelm.arnor@decerno.se

Addnode Groups valberedning

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder.

Varje dag använder 250 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning.

Vi är 950 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Storbritannien, USA, Indien och Serbien. 2013 uppgick nettoomsättningen till 1 444 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.