Addnode tar täten inom området Content Management under varumärket Mogul

Addnodes förvärv av Strand Interconnect, Solution Provider och Curalia var inledningen på arbetet med att skapa en av Sveriges ledande aktörer inom det växande området Content Management. Nu kommer nästa steg i utvecklingen som innebär att Strand, Solution Provider, Curalia och Mogul samordnas under det gemensamma varumärket Mogul.

Mogul erbjuder konceptutveckling, design, systemkonstruktion och integration med bakomliggande system. Leveransen till kund utgörs vanligtvis av lösningar i form av publika webbplatser, intranätslösningar, extranät samt e-handel, oftast i form av helhetsåtaganden.

- Tillsammans skapar vi ett ännu bättre och starkare erbjudande, vilket gynnar våra kunder, befintliga som nya, våra medarbetare och samarbetspartners, säger Moguls VD Urban Näsman. Vi har under årets tre första månader upplevt ett sug internt efter varandras kompetenser och har därför skyndat på sammanslagningen av verksamheterna. Det här är ett lyft inte bara för våra kunder utan även för oss själva, fortsätter han.

- Det är fantastiskt inspirerande att undan för undan upptäcka vilken härlig bredd vi utgör tillsammans, tillägger Philip Nestenborg, VD för Strand. På tekniksidan blir vi verkligen heltäckande med spetskompetens inom alla ledande plattformar och verktyg inom Content Management. Inklusive Open Source-lösningar!

- Vi har en unik blandning av kompetens inom verksamhetsutveckling, grafisk design, projektledning och systemutveckling vilket säkerställer vår förmåga att stärka våra kunders konkurrenskraft, avslutar Urban Näsman.

Mogul är nu en verksamhet om 200 medarbetare och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Belgrad.