Addnodekoncernen får helhetsansvar för driften av Regeringskansliets webbplatser

Addnodebolaget Ida Infront, med systerbolaget Mogul som underleverantör, har tecknat avtal med Regeringskansliet avseende drift av webbplatserna www.regeringen.se och www.sweden.gov.se. Det initiala ordervärdet är cirka 13 MSEK.

Avtalet löper över tre år och är ett leveransavtal inom ramavtalet för e-förvaltningsstödjande tjänster. Det initiala ordervärdet är cirka 13 MSEK och det finns en option på ytterligare två år.

”Vi är mycket stolta över detta avtal med Regeringskansliet, som är en kvittens på att vårt erbjudande av e-tjänster ligger rätt i tiden. Vi ser detta som inledningen på ett långt och givande samarbete där vi kan stötta myndigheten i deras framtida utveckling”, säger Stefan Jonegård, VD på Ida Infront.

Webbplatserna är de främsta kommunikationskanalerna för regeringen och Regeringskansliet, vilket ställer särskilda krav på tillgänglighet och säkerhet. Webbplatserna är en viktig källa för press, media, myndigheter, organisationer och näringsliv, såväl inom som utom Sverige, samt för allmänheten och Regeringskansliets medarbetare.

”Vi är glada och stolta över att ha fått ansvaret för Regeringskansliets kanske viktigaste kommunikationskanal. Vi har stor erfarenhet av denna typ av uppdrag och ser fram emot att bidra med en lösning som möter kundens höga krav på tillgänglighet och korrekthet, säger Urban Näsman, VD på Mogul.

För mer information kontakta:

Stefan Jonegård, VD Ida Infront AB
Tel: +46 709 890 025, e-mail: stefan.jonegard@idainfront.se

Urban Näsman, VD Mogul AB
Tel: +46 705 85 85 23, e-mail urban.nasman@mogul.com

Johan Andersson, Chef affärsutveckling och information, Addnode AB.
Tel: +46 704 205 831, e-mail: johan.andersson@addnode.com

Om Addnode

Addnodekoncernen erbjuder affärskritiska IT-lösningar som realiserar affärsmöjligheter och effektiviserar verksamheter. Vi är 800 + anställda i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Serbien och USA.

• Vi är den största leverantören av IT-lösningar för design, konstruktion och produktlivscykelhantering till den nordiska marknaden.

• Vi är den största leverantören i Sverige av geografiska informationssystem (GIS) och systemstöd till tekniska förvaltningar i kommuner.

• Vi är en ledande leverantör i Sverige av ärendehanteringssystem till den offentliga sektorn.

• Vi har en ledande position i Sverige som leverantör av branschövergripande webbtjänster.

Med över 3000 kunder som använder våra lösningar i fler än 60 länder och en meritlista av god tillväxt, fortsätter vi att bygga en stark och omfattande portfölj av högpresterande IT-lösningar.

Omsättningen för senaste tolvmånadersperioden som avslutades september 2012 uppgår till cirka 1300 MSEK. Addnodes B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. Mer information om Addnode finns på www.addnode.com.