AddNodes dotterbolag Ida infront förlänger och utvidgar avtalet med Skatteverket

AddNodes dotterbolag Ida infront har förlängt och utvidgat nuvarande utvecklings- och förvaltningsavtal med Skatteverket. Ordervärdet är cirka 4-8 miljoner kronor.

Ida infront samarbetar sedan 1995 med Skatteverket inom området säker kommunikation. Ida infront utvecklade och förvaltar sedan dess Skatteverkets hela IN/UT-dataplattform.

Det nya avtalet med Skatteverket innebär en förlängning och vidareutveckling av nuvarande avtal kring utveckling och förvaltning avseende IN/UT datahantering, inklusive system för skrivarhantering.

- Vi är givetvis både glada och stolta över att Skatteverket ger Ida infront fortsatt förtroende inom området. Särskilt intressant är att avtalet innefattar tjänster för migrering till ny teknisk basplattform för Skatteverkets kanalutveckling, vilket innebär att Ida Infront får ett betydande åtagande även i nästa systemgeneration för hantering av in- och utgående data. Utvidgningen av vårt åtagande är ett resultat av en långsiktig relation och vi kommer att fortsätta erbjuda våra produkter och tjänster till Skatteverket, säger Stefan Jonegård, VD ida infront.

Lösningen till Skatteverket omfattar tjänster som förvaltning, utveckling, support för verksamhetskritiska system samt migrering till produkter för ny kanalstrategi. Produkterna som ingår är en del i produktfamiljen iipax som förutom säker informationsöverföring även innehåller funktioner för dokument- och ärendehantering, kvalificerade e-tjänster och elektroniskt långtidsarkiv. Produkten finns hos en lång rad myndigheter men även bland privata bolag. iipax är en standardprodukt som utvecklas och underhålls av Ida Infront.

Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och digital tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk och norsk offentlig sektor. Vi är 1 700 medarbetare i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Australien, Danmark, Finland, Frankrike, Indien, Japan, Kanada, Nederländerna, Norge, Serbien, Slovakien, Sydafrika, USA och Österrike. 2018 uppgick nettoomsättningen till 2 942 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.