Addnodes valberedning föreslår Eva Listi och Jan-Erik Karlsson till nya styrelseledamöter i Addnode AB

Valberedningen i Addnode föreslår nyval av Eva Listi och Jan-Erik Karlsson samt omval av styrelseledamöterna Per Hallerby, Jonas Fredriksson, Dick Hasselström, Sigrun Hjelmquist, Lars Save och Thord Wilkne, med Per Hallerby som styrelsens ordförande. Christina Lindstedt och Gunnar Hesse har avböjt omval.

Information om nya styrelseledamöter

Eva Listi

Eva Listi har mer än 25års erfarenhet från multinationella forskningsintensiva teknologiföretag. Under åren 1985 - 2006 var Eva Listi verksam i läkemedelsbranschen. 2006 rekryterades Eva Listi till Ericsson som Vice President IT Strategy, Enterprise Architecture och Program Management, där Eva rapporterande direkt till Ericssons CIO. I juni 2009 tog Eva över rollen som CIO med ansvar för Ericsson Group Process och IT Organisation. Från och med februari 2011 är Eva verksam som fristående senior konsult inom IT-området. Eva är född 1962 och har studerat kemi, biologi, juridik och ekonomi vid Stockholms Universitet.

Jan Erik Karlsson

Jan-Erik Karlsson har haft ledande befattningar i CapGemini sedan 1992 då Programator förvärvades av Cap Gemini. 2005 – 2010 var Jan-Erik VD för Capgemini Sverige AB och 2002 – 2005 var han även VD för Cap Gemini Ernst & Young Norge AS. Samtidigt var han ansvarig för Cap Geminis nordiska teknologienhet med 1 300 medarbetare. Jan-Erik är född 1949 och har en filosofie kandidat examen med inriktning på ADB och företagsekonomi. Övriga styrelseuppdrag är IC Quality, Frontit och Sweden Carnica Group.

Valberedningens förslag till årsstämman kommer att presenteras i sin helhet i Addnodes kallelse till årsstämman.

Stockholm den 31 mars 2011

Addnodes valberedning

Detta är information som Addnode AB kan vara skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 mars 2011 kl 09.00

För mer information kontakta:

Jonas Gejer, valberedningens ordförande.

Tel: +46 733 77 24 14, e-mail: jonas.gejer@technia.com

Johan Andersson, chef affärsutveckling och information, Addnode AB.
Tel: +46 704 205 831, e-mail: johan.andersson@addnode.com

Om Addnode

Addnode är en nordisk IT-koncern. Vi erbjuder IT-lösningar inom områden som digitala modeller och ritningar, system för produktinformation, ärendehantering, kommunal och statlig förvaltning, geografisk informations- och positioneringsteknologi samt webbportaler och system för e-handel. Koncernen har 800 medarbetare i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Serbien och USA. 2010 uppgick nettoomsättningen till 1 060 MSEK.

Kunderna finns inom både den privata och offentliga sektorn. Exempel på större kunder är Ericsson, Försvarsmakten, Nokia Siemens, Rikspolisstyrelsen, Scania, Skanska, SKF, Sony Ericsson, Sweco och Sveriges Television. Addnodes B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small Cap. Mer information om Addnode finns på www.addnode.com.