Addnodes VD flyttar ägandet till bolaget Aretro Capital AB

Addnode AB har idag blivit informerat, via flaggningsmeddelanden, att Addnodes VD Staffan Hanstorp och Jonas Gejer har valt att sälja samtliga sina Addnode-aktier till det gemensamt ägda bolaget Aretro Capital AB - Aretro, som därefter äger 15,77% av kapitalet och 22,78% av rösterna i Addnode.

Aretro ägs gemensamt av Staffan Hanstorp och Jonas Gejer. Staffan Hanstorp och Jonas Gejer är två av grundarna till Technia som Addnode förvärvade 2004. Staffan Hanstorp är VD och koncernchef för Addnode AB. Jonas Gejer är verksam som Vice President & Director sales på Technia.

Innan försäljningen av aktierna till Aretro ägde Staffan Hanstorp privat 211 666 A-aktier och 1 645 063 B-aktier i Addnode. Jonas Gejer ägde privat 211 666 A-aktier och 1 644 561 B-aktier i Addnode. Efter försäljningen äger Aretro AB således 423 332 A-aktier och 3 289 624 B-aktier, motsvarande 15,77% av kapitalet och 22,78% av rösterna i Addnode.

Stockholm den 29 december 2008