• Addnode Group/

Ansökan om överprövning har inkommit för tilldelningsbeslut för planerings- och uppföljningssystem inom välfärdsområdet till Göteborgs Stad

STOCKHOLM, 7 MARS, 2016 – Begäran om överprövning av det tidigare kommunicerade tilldelningsbeslutet från Göteborgs Stad till Kartena, ett dotterbolag inom Addnode Group, avseende ett planerings- och uppföljningssystem för välfärdsområdet, har inkommit till Förvaltningsrätten i Göteborg.

För mer information om tilldelningsbeslutet, se pressmeddelande daterat den 23 februari 2016.

För mer information, vänligen kontakta:

Staffan Hanstorp, vd och koncernchef Addnode Group AB
Tel: +46 (0) 733 77 24 30, e-post: staffan.hanstorp@addnodegroup.com

Andreas Wikholm, President Addnode Group Process Management
Tel: +46 (0) 70 394 42 07, e-post: andreas.wikholm@addnodegroup.com

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder.

Varje dag använder 500 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning. Vi är 1 200 medarbetare i Sverige, Danmark, Finland, Indien, Norge, Serbien, Slovakien, Storbritannien, Tyskland, USA och Österrike. 2015 uppgick nettoomsättningen till 1 900 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.

Snabbfakta