Bo Strandberg ny VD för AddNode

AddNodes styrelse har beslutat att utse Bo Strandberg som ny VD och koncernchef för AddNode AB (publ). Bo Strandberg är idag finansdirektör och ställföreträdande koncernchef och tillträder som VD den 1 oktober 2005. Lars Save, nuvarande VD och koncernchef, kvarstår som styrelseledamot och representant för huvudägaren Bonnier Affärsinformation AB där han också är VD och koncernchef.

Bo Strandberg och Lars Save har skapat och byggt upp AddNodekoncernen under de senaste två åren. Bo Strandberg har arbetat som finansdirektör sedan starten 2003. Bo har sedan 1990 varit CFO och vice VD i Bonnier Affärsinformation och har lång erfarenhet av koncernledningsarbete och företagsförvärv. Bo tillträder som VD och koncernchef den 1 oktober 2005 och behåller samtidigt rollen som finansdirektör för AddNode. "Bo Strandberg borgar för en kontinuitet med sin erfarenhet. Arbetet med att bygga en ledande nordisk IT-koncern, genom både organisk tillväxt och förvärv och med god lönsamhet, fortsätter med oförminskad styrka", säger Per Hallerby, styrelseordförande i AddNode.