Inbjudan till presentation av Addnode Groups delårsrapport januari-mars 2021

Stockholm, Sverige, 13 april 2021

Addnode Group bjuder in press, institutionella investerare och analytiker till en presentation där VD och koncernchef Johan Andersson och CFO Lotta Jarleryd presenterar Addnode Groups delårsrapport januari-mars 2021. Efter presentationen kommer det att finnas möjlighet att ställa frågor.

Presentationen hålls på engelska.

Datum: Torsdagen den 29 april 2021, klockan 9:30.

Delårsrapporten publiceras klockan 8:30 samma dag.

Länk till Audiocast: https://financialhearings.com/event/13248

Rapporten, presentationen samt länk till webbsändningen kommer att finnas tillgängliga på www.addnodegroup.com

Johan Andersson, VD och koncernchef, Addnode Group
Tel: +46 (0) 704 20 58 31, e-mail:
johan.andersson@addnodegroup.com

Lotta Jarleryd, CFO, Addnode Group
Tel: +46 (0) 72 247 92 01, e-mail: lotta.jarleryd@addnodegroup.com

Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och digitala tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk offentlig sektor.

Vi är 1 800 medarbetare i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Australien, Danmark, Finland, Frankrike, Indien, Japan, Kanada, Nederländerna, Norge, Serbien, Slovakien, USA och Österrike. 2020 uppgick nettoomsättningen till 3 807 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com