• Addnode Group/

Inbjudan till press- och analytikerträff: Presentation av Addnode Groups delårsrapport för det första kvartalet den 27 april 2016

STOCKHOLM DEN 14 APRIL, 2016 - Med anledning av offentliggörandet av Addnode Groups delårsrapport för det första kvartalet, 1 januari – 31 mars 2016, bjuder bolaget in till press- och analytikerträff onsdagen den 27 april 2016 klockan 13.30 på huvudkontoret i Stockholm.

Addnode Groups delårsrapport för det första kvartalet 2016 publiceras onsdagen den 27 april 2016 kl. 10.00. Samma dag bjuder bolaget in till press- och analytikerträff, där VD och koncernchef, Staffan Hanstorp, kommenterar rapporten. Efter presentationen finns möjlighet att ställa frågor till honom och Johan Andersson, CFO.

: Hudiksvallsgatan 4B, Stockholm
Tid: Den 27 april klockan 13.30
Vänligen anmäl deltagande till Lena Ottesen, på tel: 08-506 66 221 eller e-post:
lena.ottesen@addnodegroup.com senast tisdagen den 26 april 2016 kl. 16.00.

För mer information vänligen kontakta:
Johan Andersson, CFO
Tel: +46 (0) 704 2058 31, e-post: johan.andersson@addnodegroup.com

Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk och norsk offentlig sektor. Över 600 000 ingenjörer och tjänstemän använder dagligen någon av våra systemlösningar.

Vi är 1 200 medarbetare i Sverige, Danmark, Finland, Indien, Norge, Serbien, Slovakien, Storbritannien, Tyskland, USA och Österrike. 2015 uppgick nettoomsättningen till 1 900 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök:
www.addnodegroup.com.

Snabbfakta

Med anledning av offentliggörandet av Addnode Groups delårsrapport för det första kvartalet, 1 januari – 31 mars 2016, bjuder bolaget in till press- och analytikerträff torsdagen den 27 april 2016 klockan 13.30 på huvudkontoret i Stockholm.