Mats Läckgren har anställts som ny CFO på Addnode

Mats Läckgren är 48 år. Han har en examen i ekonomi från Uppsala Universitet och arbetar för närvarande som Finance Director på SiteTel NorthStar. Mats har jobbat i IT-verksamheter med finansiellt ansvar sedan 1994, bland annat som COO och Senior Finance Director för norra EMEA på BEA Systems, På Mats meritlista finns även ledande finans- och ekonomibefattningar på Oracle, Storagetek, Informix och Tieto Enator.

Vi är mycket glada över att kunna rekrytera Mats som CFO och ny medlem i koncernledningen, säger Staffan Hanstorp, VD och koncernchef i Addnode. Han kommer med sin breda och gedigna erfarenhet av IT-branschen, affärsutveckling och lönsamhetsförbättring att bidra till Addnodes utveckling.

Mats tillträder sin befattning senast 1 augusti 2011.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Addnode skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 mars 2011 klockan 08.00.

För mer information kontakta:

Staffan Hanstorp, VD och koncernchef, Addnode AB.

Tel + 46 733 77 24 30, e-mail.staffan.hanstorp@addnode.com

Johan Andersson, Chef affärsutveckling och information, Addnode AB.
Tel: +46 704 205 831, e-mail: johan.andersson@addnode.com

Om Addnode

Addnode är en Nordisk IT-koncern. Vi erbjuder IT-lösningar inom områden som digitala modeller och ritningar, system för produktinformation, ärendehantering, kommunal och statlig förvaltning, geografisk informations- och positioneringsteknologi samt webbportaler och system för e-handel. Koncernen har 800 medarbetare i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Serbien och USA. 2010 uppgick nettoomsättningen till 1060 MSEK.

Kunderna finns inom både den privata och offentliga sektorn. Exempel på större kunder är Ericsson, Försvarsmakten, Nokia Siemens, Rikspolisstyrelsen, Scania, Skanska, SKF, Sony Ericsson, Sweco och Sveriges Television. Addnodes B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. Mer information om Addnode finns på www.addnode.com.