Nytt förslag från AddNodes valberedning

Klas Nygårds har meddelat valberedningen att han av personliga skäl inte kan ställa upp som kandidat till AddNodes styrelse. Med anledning av detta föreslår valberedningen att antalet styrelseledamöter minskar med en ledamot och förändrar därmed sitt tidigare givna förslag till AddNodes årsstämma den 26 april 2007. Se tidigare pressmeddelande för valberedningens förslag i sin helhet.

Bestämmande av antalet styrelseledamöter
Antalet styrelseledamöter intill nästa årsstämma föreslås uppgå till sex ordinarie ledamöter istället för tidigare sju föreslagna, utan suppleanter.

Fastställande av arvoden åt styrelsen
Arvode till styrelsen, föreslås utgå med max 700.000 kr mot tidigare föreslagna 800.000 kr, att fördelas med 200.000 kronor till styrelsens ordförande, och med 100.000 kronor till envar av styrelseledamöterna som inte är anställda i koncernen.

Val av styrelse
Valberedningen föreslår att antalet styrelseledamöter intill nästa årsstämma skall uppgå till sex ordinarie ledamöter och att omval sker av ledamöterna Per Hallerby, Håkan Sehlstedt, Lars Save, Anna-Lena Axberger, Christer Härkönen med Per Hallerby som styrelsens ordförande. Valberedningen föreslår att nyval sker av Ylva Berg (se tidigare pressmeddelande) .