Ökat antal aktier och röster i Addnode Group

Antalet aktier och röster i Addnode Group AB (publ) har ökat till följd av en nyemission av B‑aktier som styrelsen beslutade om den 1 april 2021. Genom nyemissionen ökade antalet B‑aktier i bolaget med 204 802 och antalet röster ökade med 204 802. Den sista handelsdagen i april 2021 uppgick det totala antalet aktier i bolaget till 33 632 058, fördelade på 987 174 A‑aktier och 32 644 884 B-aktier, och det totala antalet röster uppgick till 42 516 624.

Detta är sådan information som Addnode Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 april 2021, kl. 08:00 CEST.

Lotta Jarleryd, CFO, Addnode Group
Tel: +46 (0) 72 247 92 01
E-post:
lotta.jarleryd@addnodegroup.com

Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och digitala tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk offentlig sektor.

Vi är 1 800 medarbetare i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Australien, Danmark, Finland, Frankrike, Indien, Japan, Kanada, Nederländerna, Norge, Serbien, Slovakien, USA och Österrike. 2020 uppgick nettoomsättningen till 3,8 miljarder SEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com