Ökat antal aktier och röster i Addnode Group

STOCKHOLM, 28 mars 2013 - Som tidigare offentliggjorts förvärvade Addnode Group i början av mars 2013 e-tjänsteföretaget Abou AB. I samband därmed genomfördes en nyemission av B-aktier i Addnode Group till säljaren som del i betalningen av köpeskillingen.

Genom nyemissionen, som registrerades den 5 mars 2013, har antalet B-aktier i Addnode Group ökat med   97 108 aktier och lika många röster tillkommit. Det sammanlagda antalet B-aktier uppgår efter nyemissionen till 27 189 269 aktier. Det totala antalet aktier och röster i Addnode Group uppgår efter nyemissionen till 28 916 740 aktier respektive 38 395 963 röster.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Addnode Group skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.
Informationen lämnades för offentliggörande den 28 mars 2013 klockan 09.30.

För mer information kontakta:
Johan Andersson, Informations- och affärsutvecklingschef, Addnode Group AB

Tel: +46 704 205 831, e-mail: johan.andersson@addnodegroup.com

Addnode Group erbjuder affärskritiska IT-lösningar som realiserar affärsmöjligheter och effektiviserar verksamheter. Vi är 800+ medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Serbien och USA.
- Vi är den största leverantören av IT-lösningar för design, konstruktion och produktlivscykelhantering till den nordiska marknaden.Vi är en ledande leverantör till svensk offentlig sektor av ärendehanteringssystem, handläggarstöd, e-arkiv och e-tjänster med stor kompetens inom Geografisk IT och webbtjänster.
- Med över 3 000 kunder som använder våra lösningar i fler än 60 länder och en historik av god tillväxt, fortsätter vi att bygga en stark och omfattande portfölj av högpresterande IT-lösningar.
2012 uppgick nettoomsättningen till 1 365 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. Mer information om Addnode Group finns på www.addnodegroup.com.