Ökat antal aktier och röster i Addnode Group

STOCKHOLM, 30 september 2013

Som tidigare offentliggjorts har Addnode Group förvärvat Joint Collaboration AS, en ledande leverantör av SaaS-hyreslösningar (Software as a Service) för främst olje- och gasindustrin samt byggindustrin. I samband därmed genomfördes en nyemission av B-aktier i Addnode Group till säljarna som del i betalningen av köpeskillingen.

Genom nyemissionen, som registrerades den 3 september 2013, har antalet B-aktier i Addnode Group ökat med 1 171 777 aktier och lika många röster tillkommit. Det sammanlagda antalet B-aktier uppgår efter nyemissionen till 28 361 046 aktier. Det totala antalet aktier och röster i Addnode Group uppgår efter nyemissionen till 30 088 517 aktier respektive 39 567 740 röster.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Addnode Group skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.
Informationen lämnades för offentliggörande den 30 september 2013 klockan 09.00.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Andersson, Chef affärsutveckling och information, Addnode Group AB.
Tel: +46 704 205 831, e-mail: johan.andersson@addnodegroup.com

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar. Vi är marknadsledande i Norden inom IT-lösningar för design, konstruktion, projektering och livscykelhantering av produkter och anläggningar.

Addnode Group har en stark marknadsposition i Sverige inom offentlig sektor med ett erbjudande som omfattar ärendehantering, e-tjänster, förvaltningssystem och webblösningar.

Vi är 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Serbien och USA. Verksamheten är organiserad i fyra affärsområden och bedrivs under flera varumärken. Med över 3000 kunder i fler än 60 länder i privat och offentlig sektor fortsätter vi att bygga en omfattande portfölj av IT-lösningar för verksamhetskritiska processer.

2012 uppgick nettoomsättningen till 1365 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. Mer information om Addnode Group finns på www.addnodegroup.com.