• Addnode Group/

Technia, ett bolag inom AddNodes affärsområde Industrial, breddar sitt PLM-erbjudande tillsammans med Dassault Systèmes

Technia, som är Nordens ledande leverantör av IT-lösningar för Product Lifecycle Management (PLM), aviserar i dag ett strategiskt nytt PLM-erbjudande med produkten ENOVIA SmarTeam. ENOVIA SmarTeam erbjudandet som främst riktar sig mot små- och medelstora företag kompletterar Technias nuvarande PLM-erbjudande - ENOVIA MatrixOne.

Sammanslagningen mellan Dassault Systèmes och Technias tidigare samarbetspartner MatrixOne den 11 maj 2006 ger Technia tillgång till en bredare portfölj av PLM-produkter inom varumärket ENOVIA. Den nya produktportföljen uppfyller kundernas olika krav inom produkt- och affärsprocesser, från mindre team till stora företag med flera tusen användare. Technias nya produktportfölj erbjuder helt nya samarbetssätt och möter en rad olika branschbehov för alla typer av produkter, från de allra enklaste till mest komplexa.

* ENOVIA MatrixOne – Samverkande produktutvecklingsprocesser för företag inom ett flertal industrier

* ENOVIA SmarTeam – Samverkande datahantering för små och medelstora företag, större organisationers tekniska avdelningar samt för leverantörskedjor

”Technia har mycket goda meriter inom PLM efter att ha arbetat med produkter från ENOVIA MatrixOne i mer än 10 år. Att ytterligare bredda vårt partnerskap med Dassault Systèmes är ett medvetet steg mot att öka våra marknadsandelar i Norden. Vår ambition är att snabbt ta fram ett unikt erbjudande för ENOVIA SmarTeam-produkten som tillsammans med det skickligaste teamet kan erbjuda högsta möjliga kundvärde. Vi har redan de fem första personerna på plats och vi kommer snabbt att utöka detta team med fler PLM-proffs”, säger Staffan Hanstorp, VD, Technia AB.

”Technia och Dassault Systèmes passar bra ihop. Jag ser fram emot ett långsiktigt partnerskap med ENOVIA SmarTeams produkterbjudande. Vi är imponerade över Technias framgångar och ledande position på den nordiska marknaden med ENOVIA MatrixOne produkten. Vi är övertygade om att Technia kommer att bli lika framgångsrikt med det kompletterande erbjudandet från ENOVIA SmarTeam som fokuserar på små och medelstora företag och avdelningar inom företag” säger Didier Gaillard, Director Channel Development Sweden, Dassault Systèmes AB.