​AddSecure-ägda Vehco tillsätter ny finansdirektör

Vehco, en ledande europeisk leverantör av Fleet Management System (FMS) och del av AddSecure, meddelade idag att Jenny Nyström har utsetts till bolagets nya finansdirektör. Nyström kommer senast från Stena Stål AB och tillträder sin nya tjänst den 1 april.

Sedan AddSecure steg in som nya ägare av Vehco i maj 2018 har företaget stärkt sina finansiella förutsättningar och tagit marknadsandelar med nya förvärv. Som finansdirektör kommer Jenny Nyström att spela en central roll i den fortsatta expansionen. Med 20 års erfarenhet och dokumenterade strategiska färdigheter kommer hon att bidra med värdefull kunskap och kompetens till Vehcos ledningsgrupp.

– Jenny har en lång och bred erfarenhet av ekonomi, från redovisning till controlling, från operationell verksamhetsnivå till koncernnivå. Erfarenheter som kommer att vara till stor nytta i bygget av Vehco och AddSecure framgent. Jenny har även gedigen erfarenhet av ledningsgruppsarbete i industriföretag vilket kommer att vara ett tillskott till Vehcos ledningsgrupp i utvecklingen av företaget, säger Johan Frilund, VD för Vehco.

– Jag ser väldigt mycket fram emot att börja på Vehco och att bidra till företagets fortsatta tillväxt. Jag trivs i händelserika miljöer och tror att mina tidigare erfarenheter av processarbete kommer att vara värdefulla i min nya roll. Jag har blivit oerhört väl emottagen av Vehcos ledningsgrupp och tycker att det ska bli roligt att ingå i teamet, säger Jenny Nyström, finansdirektör på Vehco.