• AddSecure Group/

AddSecure går in på den brittiska larmmarknaden för att säkerställa fortsatt leverans av BT Redcares tjänster

Genom ett samarbetsavtal med BT säkerställer AddSecure att BT Redcares kunder får tillgång till kontinuerlig service och expertis inom såväl larmöverföring som migrering till ny teknik.

AddSecure, en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-uppkopplingar och helhetslösningar samt branschledande inom övervakad larmöverföring, meddelade idag att de har ingått ett samarbetsavtal med BT Redcare för att säkerställa kontinuerlig service av BT Redcares ”Next Generation”-larmöverföringstjänster för brand och säkerhet.

Efter BT Redcares beslut att lägga ned sin verksamhet i augusti 2025, träder AddSecure nu in som partner och tar över ansvaret för att hantera kunderrelationer med de larmcentraler som idag använder BT Redcares portfölj av larmöverföringstjänster.

Genom avtalet etablerar AddSecure sig på den brittiska larmmarknaden och drar nytta av sin omfattande expertis inom larmöverföring och erfarenhet av att utöka sin framgångsrika affärsmodell på andra marknader.

AddSecure och BT kommer tillsammans att säkerställa att övergången för BT Redcares kunder blir smidig. Förutom tillgång till fortsatt service kommer kunderna att kunna dra nytta av AddSecures gedigna kunskap om och erfarenhet av migrering till ny teknik. I och med att nedsläckningen av de kopparbaserade telenäten är nära förestående kommer AddSecure och BT Redcare att prioritera övergången från föråldrad teknik och erbjuda kunderna högkvalitativ service och support genom hela processen.

BT:s Next Generation-portfölj är baserad på mångårig expertis inom larmsignalering och är utvecklad för att erbjuda snabb, säker och pålitlig övervakning av larmsystem. Avvecklingen av BT Redcares verksamhet 2025 är ett strategiskt beslut BT fattat för att kunna fokusera på och investera i sin kärnverksamhet.

– Vårt team kommer att säkerställa en smidig övergång samtidigt som vi upprätthåller samma höga kvalitet som BT Redcares kunder har kommit att förvänta sig. Detta garanterar att befintliga tjänster fortsätter utan avbrott och utan åtgärder från kundernas sida. Installerade larmsändare kommer att fortsätta fungera som vanligt. Vår gedigna erfarenhet inom området, tillsammans med vårt fokus på säkerhet, tillförlitlighet och kundnöjdhet, positionerar oss väl för att möta behoven på den brittiska marknaden, säger Wim Harthoorn, internationell försäljningsdirektör, Smart Alarms på AddSecure.

– Vi är glada över att ha säkrat detta avtal med AddSecure, så att brittiska larminstallatörer kan fortsätta att dra nytta av nästa generations teknik, larmutrustning och tjänster även efter att BT Redcare lägger ner verksamheten i augusti 2025. Vi är nu fokuserade på att stödja våra befintliga kunder för att säkerställa en smidig övergång, säger Simon Warner, Director of UK Portfolio Businesses, BT.

– Det här är en fantastisk möjlighet att bygga vidare på larmtjänsterna som tillhandahålls av BT Redcare och stödja kunder i Storbritannien, både de som redan har bytt till Next Generation och de som ännu inte har gjort det. AddSecures etablering på den brittiska marknaden utgör en spännande milstolpe för vårt företag, då den breddar vår globala närvaro och stärker vår position som en pålitlig leverantör av lösningar inom övervakad larmöverföring, säger Stefan Albertsson, vd för AddSecure.

Wim Harthoorn, Director Sales, Smart Alarms, AddSecure
Mobile: +44 7811 732551, wim.harthoorn@addsecure.com

Kristina Grandin, Director Corporate Communications, AddSecure Group
Mobile: +46 706 895 208, kristina.grandin@addsecure.com

AddSecure är en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-uppkopplingar och helhetslösningar. Vi hjälper våra kunder att optimera sin verksamhet, skapa affärsvärde och säkra viktiga funktioner. Genom att kombinera uppkopplade, datadrivna och sensorbaserade lösningar med lång erfarenhet och expertis tillgodoser vi våra kunders behov oavsett bransch. Vi tillhandahåller både managed services och uppkoppling till alla typer av enheter som behöver säker kommunikation och dataöverföring. Det är bara fantasin som sätter gränsen.
Våra säkra IoT-lösningar används inom fastigheter, larm, transport och logistik, personsäkerhet, digital omsorg, byggarbetsplatser, kommuner, skolor, räddningstjänst, elnät med mera.
AddSecures huvudkontor ligger i Stockholm, Sverige. Vår huvudmarknad är Europa, men vi servar kunder över hela världen. Med över 1 000 anställda hjälper vi till att göra världen säkrare, smartare och mer hållbar.
AddSecure är majoritetsägt av fonder som förvaltas av Castik Capital, en europeisk private equity-fond med en långsiktig strategi för värdeskapande.

Det här är en fantastisk möjlighet att bygga vidare på larmtjänsterna som tillhandahålls av BT Redcare och stödja kunder i Storbritannien, både de som redan har bytt till Next Generation och de som ännu inte har gjort det. AddSecures etablering på den brittiska marknaden utgör en spännande milstolpe för vårt företag, då den breddar vår globala närvaro och stärker vår position som en pålitlig leverantör av lösningar inom övervakad larmöverföring.
Stefan Albertsson, vd, AddSecure