AddSecure Smart Transport utser ny VP Sales

VP Sales Kim Kristiansen ska driva nästa fas i tillväxten för AddSecures affärsområde för Fleet och Transport Management lösningar.

AddSecure, en ledande europeisk leverantör av premiumlösningar för säker data och kritisk kommunikation, meddelade idag att Kim Kristiansen har utsetts till ny VP Sales för affärsområdet Smart Transport.

Sedan förvärvet av Vehco 2018, ett företag som levererar Fleet och Transport Management lösningar och som nyligen bytte namn till AddSecure Smart Transport, har affärsområdet stärkt sin försäljning och expanderat i ett flertal europeiska länder.

Kim Kristiansen, en erfaren chef och affärsutvecklare, kommer närmast från TARGIT Inc., där han var VD. Kristiansen har lett framgångsrika säljteam i mer än 25 år, och har gedigen erfarenhet av att bygga och leda säljorganisationer inom snabbväxande teknikbolag. Han tillträdde i rollen den 1 maj och kommer att vara stationerad i Köpenhamn.

Som VP Sales för Smart Transport kommer Kim Kristiansen att vara en integrerad del av ledningsgruppen för AddSecure Smart Transport, med fokus på att utveckla och implementera försäljningsstrategin för tillväxt i Europa.

– Jag är verkligen glad över att börja på AddSecure och att få vara med och genomföra företagets tillväxtstrategi. Jag ser fram emot att bygga vidare på Smart Transports nuvarande framgångar och fokusera på att öka intäkterna och på att bygga långvariga internationella samarbeten, säger Kim Kristiansen.

– Vi är mycket glada över att ha knutit Kim till oss. Kim är en erfaren chef som har en fin meritlista när det gäller att utveckla framgångsrika säljteam i olika regioner och att få dem att växa. Han kommer att vara en stor tillgång både när det gäller att leda försäljningsarbetet och det övergripande ledarskapet, säger Johan Frilund, chef för AddSecure Smart Transport.

AddSecure Smart Transports erbjudande består av en komplett uppsättning lösningar för hela order-to-cash-processen riktad mot ägare av kommersiella fordonsflottor och logistikleverantörer och omfattar fordonshantering, förarhantering, arbetstids- och löneadministration, transportledning, trailer- och resurshantering.