• AddSecure Group/

AddSecure tilldelas Frost & Sullivans “2024 Europe Market Leadership Award” för innovation inom Fleet Management

Utmärkelsen är ett erkännande av AddSecures ledarskap inom fleet management, innovationsförmåga, samt kapacitet att leverera högt värde till sina kunder.

AddSecure, en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-uppkopplingar och helhetslösningar, har tilldelats det prestigefyllda priset ”2024 Europe Market Leadership Award” av Frost & Sullivan, ett välkänt marknadsundersöknings- och konsultföretag. Erkännandet är ett resultat av bolagets utveckling och leverans av lösningar för hantering av fordonsflottor på den europeiska marknaden.

Frost & Sullivan beskriver AddSecures erbjudande som en omfattande portfölj av lösningar för fleet management, transportledning och videotelematik, som optimerar flottornas kapacitet och förbättrar bolagens resultat. AddSecures SaaS-modell (Software-as-a-Service) säkerställer att företag av alla storlekar erbjuds anpassade och datadrivna tjänster.

Genom att utnyttja smart teknik ger AddSecure insikter i realtid och automatiseringsfunktioner som effektiviserar transportföretagens verksamheter och minskar dess kostnader. Bolagets innovativa produkter, och kompletta erbjudande, gör det möjligt för dess kunder att genom en leverantör få tillgång till de funktioner de behöver för att förbättra sina resultat och höja kundnöjdheten.

– Vi är hedrade över detta erkännande från Frost & Sullivan, som speglar vårt ständiga arbete med att hjälpa transportföretag att optimera sina verksamheter och anamma framtidens intelligenta system för hantering av fordonsflottor. Utmärkelsen bekräftar vår strategi att kombinera säker IoT-uppkoppling med datadrivna lösningar för att skapa maximalt kundvärde. Våra strategiska investeringar i lokal försäljning och support, tillsammans med ett starkt kundfokus, har varit viktiga drivkrafter bakom vår framgång. Vi är fortsatt engagerade i att stödja våra kunder att hantera dagens utmaningar och samtidigt rusta sig för morgondagens möjligheter, säger Claes Ödman, affärsområdeschef för Smart Transport på AddSecure.

Vidare konstaterar Frost & Sullivan att AddSecures strategiska förvärv i Europa har utökat bolagets geografiska närvaro, portfölj och kapacitet, vilket säkerställer en fortsatt marknadstillväxt under de kommande åren.

AddSecures FoU-strategi driver snabb tillväxt och en bred portfölj genom att investera i banbrytande teknik inom IoT, förbättra sina erbjudanden och stärka sitt ledarskap i branschen. Detta fokus på innovation och expansion gör det möjligt för AddSecure att anpassa sig till den föränderliga transport- och logistikbranschen och förbli marknadsledare inom fleet management-tjänster.

Om Frost & Sullivans utmärkelse Best Practices

Varje år delar Frost & Sullivan ut denna utmärkelse till det företag som har utvecklat ett innovativt element i en produkt genom att utnyttja spjutspetsteknik. Utmärkelsen är ett erkännande av produktens värdehöjande funktioner/fördelar och den ökade ROI som den erbjuder kunderna, vilket i sin tur ökar tillväxten av nya kunder och den totala potentialen för marknadspenetration.

Frost & Sullivans utmärkelse Best Practices belönar företag på olika regionala och globala marknader för att de uppvisar enastående prestationer och överlägset resultat inom ledarskap, teknisk innovation, kundservice och strategisk produktutveckling. Branschanalytiker jämför marknadsaktörer och mäter prestationer genom djupintervjuer, analyser och omfattande sekundärforskning för att identifiera bästa praxis i branschen.

Johan Stråkander, Segment Marketing Director, AddSecure
Mobile: +46 735 00 00 71, johan.strakander@addsecure.com

Kristina Grandin, Director Corporate Communications, AddSecure Group
Mobil: 070 689 52 08, kristina.grandin@addsecure.com

AddSecure är en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-uppkopplingar och end-to-end lösningar. Vi hjälper våra kunder att optimera sin verksamhet, skapa affärsvärde och säkra viktiga funktioner. Genom att kombinera uppkopplade, datadrivna och sensorbaserade lösningar med lång erfarenhet och expertis tillgodoser vi våra kunders behov oavsett bransch. Vi tillhandahåller både managed services och uppkoppling till alla typer av enheter som behöver säker kommunikation och dataöverföring. Det är bara fantasin som sätter gränsen. Våra säkra IoT-lösningar används inom fastigheter, larm, transport och logistik, personsäkerhet, digital omsorg, byggarbetsplatser, kommuner, skolor, räddningstjänst, elnät med mera.
AddSecures huvudkontor ligger i Stockholm, Sverige. Vår huvudmarknad är Europa, men vi servar kunder över hela världen. Med över 1 100 anställda hjälper vi till att göra världen säkrare, smartare och mer hållbar.

Vi är hedrade över detta erkännande från Frost & Sullivan, som speglar vårt ständiga arbete med att hjälpa transportföretag att optimera sina verksamheter och anamma framtidens intelligenta system för hantering av fordonsflottor. Utmärkelsen bekräftar vår strategi att kombinera säker IoT-uppkoppling med datadrivna lösningar för att skapa maximalt kundvärde. Våra strategiska investeringar i lokal försäljning och support, tillsammans med ett starkt kundfokus, har varit viktiga drivkrafter bakom vår framgång. Vi är fortsatt engagerade i att stödja våra kunder att hantera dagens utmaningar och samtidigt rusta sig för morgondagens möjligheter.
Claes Ödman, affärsområdeschef för Smart Transport, AddSecure