AddSecure tilldelas IoT-pris för AddSecure Inside

AddSecure Inside, en lösning som integrerar säker larmöverföring och säker datakommunikation i larmpaneler från tredje part, har tilldelats ”Innovation Achievement Award” inom IoT-säkerhet av Detektor Internationals jury.

Den 27 oktober korades pristagarna i årets Detektor International Award som presenterades på Stockholmsmässan i samband med Sectech. AddSecure tilldelades priset ”Innovation Achievement” i kategorin IoT-säkerhet för lösningen AddSecure Inside.

Det prestigefyllda priset är en bekräftelse och ett erkännande av produkter som uppfyller kriterierna för enastående innovationer och bidrag till säkerhetsbranschens utveckling.

Juryns motivering

Juryns motivering lät: ”Lösningen AddSecure Inside för säker övervakad larmöverföring och kritisk IoT-kommunikation tar säkerhetsbranschen till en ny nivå och bekräftar AddSecures betydelse som en pionjär på marknaden.”

­– Priset betyder mycket för oss och vi är glada att juryn gett oss det här erkännandet. AddSecure Inside är en innovativ lösning med fokus på enkelhet och säkerhet och ett bra exempel på hur vi – tillsammans med våra partners – är med och driver utvecklingen av innovativa, smarta och säkra IoT-lösningar i hela Europa, säger Stefan Albertsson, vd på AddSecure.

AddSecure Inside

AddSecure Inside kombinerar AddSecures säkra larmöverföring, säkra kommunikation och webb-/appfunktioner med larmpaneler från strategiska partners, som Honeywell MAXPRO Intrusion, ASSA ABLOY ARX med flera. Integratörer och installatörer får med hjälp av AddSecure Inside en förenklad och kostnadseffektiv larmöverföringslösning som är lätt att använda, hantera och installera.

Om Detektor International Award

Detektor International Award instiftades 2000 för att uppmärksamma tillverkare av produkter och tjänster som uppfyller kriterierna för enastående innovation och bidrag till säkerhetsbranschens utveckling.

Detektor International Award-juryn består av medlemmar av Detektors globala redaktionsråd som följer säkerhetsmarknadens stora flöde av nya produkter och tjänster på nära håll via sin 24/7 nyhetsbevakning samt genom att närvara på de stora säkerhetsmässorna världen över.

Läs mer om AddSecure Inside här: AddSecure Inside - AddSecure

Kristina Grandin, Director Corporate & Marketing Communications

AddSecure är en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-konnektivitetslösningar med fokus på säker kritisk kommunikation och säker data. De pålitliga helhetslösningarna är baserade på teknik för säker kritisk kommunikation som kombinerar konnektivitetsplattformar, programvara och tjänster, skräddarsydda för att möta kundernas behov inom olika branscher.
Mer än 50 000 kunder inom säkerhets- och trygghetsbranschen, räddningstjänst, fastighetssäkerhet och automatisering, byggbranschen, digital omsorg, transport och logistik, elnät, smarta städer m.m. skyddar sina livs- och affärskritiska verksamheter med lösningar från AddSecure. Detta bidrar till att rädda liv, skydda egendom och viktiga samhällsfunktioner, och skapar affärsnytta.
AddSecure använder för närvarande sin expertis inom säker kritisk kommunikation och säker data i lösningar inom Smart Alarms, Smart Care, Smart Rescue, Smart Surveillance, Smart Transport och det framväxande teknikområdet Smart Grids.
Huvudkontoret ligger i Stockholm, med ytterligare kontor över hela Europa. Företaget sysselsätter cirka 900 personer i 15 länder.
AddSecure är majoritetsägt av fonder som förvaltas av Castik Capital, en europeisk private equity-fond med en långsiktig strategi för värdeskapande.

Priset betyder mycket för oss och vi är glada att juryn gett oss det här erkännandet. AddSecure Inside är en innovativ lösning med fokus på enkelhet och säkerhet och ett bra exempel på hur vi – tillsammans med våra partners – är med och driver utvecklingen av innovativa, smarta och säkra IoT-lösningar i hela Europa.
Stefan Albertsson, vd på AddSecure