AddSecure topprankad för sitt hållbarhetsarbete

AddSecure tillhör topp 5 procent av de mer än 90 000 rankade företagen.

Efter att ha tilldelats silver 2021 har AddSecure förbättrat sin EcoVadis rankning till guld i år. Detta placerar AddSecure bland de 5 procent bästa av de mer än 90 000 företag som rankats av EcoVadis i över 160 länder.

EcoVadis är världens största leverantör av hållbarhetsanalyser. EcoVadis metodik bygger på internationella hållbarhetsstandarder som täcker 200+ utgiftskategorier och 160+ länder. Sedan den senaste utvärderingen/bedömningen/analysen har AddSecure förbättrat sitt hållbarhetsarbete över alla fyra bedömningskriterierna: miljö, arbetsvilkor och mänskliga rättigheter, etik och hållbar upphandling.

– Detta är ett erkännande av den ansträngning som hela AddSecure-gruppen gjort för att implementera ett gemensamt hållbarhetsprogram, kommenterar Stefan Albertsson, vd för AddSecure. Rankningen visar att vi har lyckats bygga en solid grund. Härifrån kan vi fortsätta att fokusera på kärnan i vår verksamhet: att hjälpa våra kunder att optimera sina verksamheter genom smarta och säkra IoT-lösningar.

EcoVadis bedömningskriterier är baserade på internationella hållbarhetsstandarder, inklusive de tio principerna i FN:s Global Compact, International Labour Organization (ILO) konventioner och Global Reporting Initiative (GRI) standarder och ISO 26000 standarden. EcoVadis grundades 2007 och har utvärderat/analyserat mer än 90 000 företag i 200 branschkategorier i mer än 160 länder.

Läs mer om AddSecures hållbarhetsarbete här.

Ladda ner AddSecures hållbarhetsrapport 2021 här.

Kristina Grandin, Director Corporate & Marketing Communications, AddSecure
Mobil: 070 689 52 08,

AddSecure är en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-konnektivitetslösningar med fokus på säker kritisk kommunikation och säker data. De pålitliga helhetslösningarna är baserade på teknik för säker kritisk kommunikation som kombinerar konnektivitetsplattformar, programvara och tjänster, skräddarsydda för att möta kundernas behov inom olika branscher.
Mer än 50 000 kunder inom säkerhets- och trygghetsbranschen, räddningstjänst, fastighetssäkerhet och automatisering, byggbranschen, digital omsorg, transport och logistik, elnät, smarta städer m.m. skyddar sina livs- och affärskritiska verksamheter med lösningar från AddSecure. Detta bidrar till att rädda liv, skydda egendom och viktiga samhällsfunktioner, och skapar affärsnytta.
AddSecure använder för närvarande sin expertis inom säker kritisk kommunikation och säker data i lösningar inom Smart Alarms, Smart Care, Smart Rescue, Smart Surveillance, Smart Transport och det framväxande teknikområdet Smart Grids.
Huvudkontoret ligger i Stockholm, med ytterligare kontor över hela Europa. Företaget sysselsätter cirka 1000 personer i 15 länder.
AddSecure är majoritetsägt av fonder som förvaltas av Castik Capital, en europeisk private equity-fond med en långsiktig strategi för värdeskapande.

Detta är ett erkännande av den ansträngning som hela AddSecure-gruppen gjort för att implementera ett gemensamt hållbarhetsprogram. Rankningen visar att vi har lyckats bygga en solid grund. Härifrån kan vi fortsätta att fokusera på kärnan i vår verksamhet: att hjälpa våra kunder att optimera sina verksamheter genom smarta och säkra IoT-lösningar.
Stefan Albertsson, vd för AddSecure