Lunds ProgramArkitekter blir AddSecure

Det tidigare förvärvet integreras nu under varumärket AddSecure.  Genom detta kan AddSecure visa upp ett samlat och tydligt erbjudande av lösningar till räddningstjänst och kommuner.

I juni 2022 förvärvade AddSecure Lunds ProgramArkitekter AB (LPA), ett företag som utvecklar och säljer IT-lösningar särskilt anpassade för räddningstjänsten. Nu tar parterna nästa steg genom att införliva LPA:s lösningar som en del av AddSecures erbjudande till räddningstjänst och kommuner.

– Att vi nu samlar lösningarna och kunskapen under ett varumärke är ett naturligt nästa steg som gör vårt erbjudande tydligt och enkelt för kunden. Samtidigt ger detta oss bättre möjligheter att visa upp den bredd av lösningar och kompetens som kunderna kan ta del av, säger Stefan Albertsson, vd på AddSecure.

LPA:s lösning Daedalos är särskilt anpassad för räddningstjänstens behov inom operativt och administrativt arbete och är utvecklad i nära samarbete med kunderna.

Genom att ta in LPA:s kompletterande lösningar och expertis, stärker AddSecure sitt erbjudande till räddningstjänsten. Tillsammans kommer den gemensamma organisationen att fortsätta utveckla IT-lösningarna med ytterligare funktionalitet och tjänster. Det finns även potential att erbjuda lösningarna till nya kundgrupper.

Läs mer om AddSecures erbjudande till räddningstjänsten här.

Kristina Grandin, Director Corporate & Marketing Communication, AddSecure
Mobil: 070 689 52 08,

Om Lunds ProgramArkitekter
Lunds ProgramArkitekter (LPA) erbjuder IT-lösningar som är särskilt anpassade för räddningstjänstensbehov och utvecklade i nära samarbete med kunderna. Företagets egenutvecklade lösning Daedalos stöttar räddningstjänsten med deras viktigaste processer och hjälper till att optimera och effektivisera verksamheten. En viktig fördel är att Daedalos löser alla regulatoriska utmaningar kunderna kan ställas inför relaterade till administration och planering inom räddningstjänsten. Dessutom finns all nödvändig information på plats när den behövs och färre manuella åtgärder fodras. Förutom grundläggande funktioner som hantering av ärenden, personal och ekonomi finns smarta funktioner som framkörningsstöd, navigering, mobil inrapportering samt checklistor och mallar.
LPA grundades 1989 och har ända sedan starten utvecklat sina tjänster i nära samarbete med räddningstjänsten och besitter därför expertkunskap på området.

AddSecure är en ledande europeisk leverantör av säkra IoT-uppkopplingar och end-to-end lösningar. Vi hjälper våra kunder att optimera sin verksamhet, skapa affärsvärde och säkra viktiga funktioner.
Genom att kombinera uppkopplade, datadrivna och sensorbaserade lösningar med lång erfarenhet och expertis tillgodoser vi våra kunders behov oavsett bransch. Vi tillhandahåller både managed services och uppkoppling till alla typer av enheter som behöver säker kommunikation och dataöverföring. Det är bara fantasin som sätter gränsen.
Våra säkra IoT-lösningar används inom fastigheter, larm, transport och logistik, personsäkerhet, digital omsorg, byggarbetsplatser, kommuner, skolor, räddningstjänst, elnät med mera.
AddSecures huvudkontor ligger i Stockholm, Sverige. Vår huvudmarknad är Europa, men vi servar kunder över hela världen. Med över 1 000 anställda hjälper vi till att göra världen säkrare, smartare och mer hållbar.

Att vi nu samlar lösningarna och kunskapen under ett varumärke är ett naturligt nästa steg som gör vårt erbjudande tydligt och enkelt för kunden. Samtidigt ger detta oss bättre möjligheter att visa upp den bredd av lösningar och kompetens som kunderna kan ta del av.
Stefan Albertsson, vd på AddSecure