Addtech återköp av egna aktier

Addtech har den 14 september 2022 återköpt 74 000 B-aktier till en genomsnittskurs om 155,295 kr och den 15 september 2022 återköpt 126 000 B-aktier till en genomsnittskurs på 155,200 kr.

Addtechs totala innehav av egna aktier efter återköp uppgår till 3 368 272 aktier av serie B.

Per den 15 september 2022 uppgår det totala antalet aktier i Addtech AB till 272 793 984 och antalet utestående aktier uppgår till 269 425 712.

Stockholm den 15 september 2022

För ytterligare information kontakta,
Malin Enarson, CFO, +46 705 97 94 73

Addtech är en tekniklösningskoncern som tillför både tekniskt och ekonomiskt mervärde i länken mellan tillverkare och kund. Addtech verkar inom valda nischer på marknaden för högteknologiska produkter och lösningar. Kunderna finns främst inom tillverkande industri och infrastruktur. Addtech har cirka 3 500 anställda i drygt 140 dotterbolag som drivs under egna varumärken.
Koncernen omsätter drygt 14 miljarder SEK. Addtechaktien är noterad på Nasdaq Stockholm

Denna information är sådan information som Addtech AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 15 september 2022, kl.12.15 (CEST).