Information avseende ADDvise beslut om att införa ett nytt aktieslag

ADDvise Group AB (publ) (”ADDvise” eller ”Bolaget”) beslöt på extra bolagstämma den 25 augusti 2015 att införa ett nytt aktieslag genom en fondemission. Efter verkställande av fondemissionen kommer de tidigare existerande 7 619 439 aktierna utgöras av A-aktier, envar med en (1) röst, medan de nya 7 619 439 aktierna utgörs av B-aktier, envar med en tiondels (1/10) röst. Avstämningsdag för att få rätt att erhålla de nya B-aktierna till sina VP-konton är den 15 september 2015.

Med anledning av beslutet följer förtydligande information:

• Sista dag för handel med nuvarande aktieslag (blivande serie A) inklusive rätt till en (1) ny aktie av serie B är den 11 september 2015. Som aktieägare behövs ingen aktiv åtgärd för att ta del av fondemissionen, vilken har samma effekt som en aktiesplit.
  • Första dag för handel med båda aktieslagen på Nasdaq First North Premier är den 14 september 2015.
  • Avstämningsdagen för fondemissionen som grundlägger fondemissionen är den 15:e september 2015. Aktieägare som vill erhålla B-aktier skall på avstämningsdagen vara införd i den av Eurocelar Sweden AB förda aktieboken senast på avstämningsdagen.
  • Befintliga aktier i ADDvise kommer framgent att vara aktier av serie A och kommer att bibehålla den nuvarande ISIN-koden SE0001306119 samt handlas under kortnamnet ADDV A.
  • ISIN-koden för den kommande aktien av serie B är SE0007464862 och aktien kommer att handlas under kortnamnet ADDV B.
  • Aktier av serie A kommer framöver att medföra en (1) röst medan aktie av serie B kommer att medföra en tiondels (1/10) röst.
  • Efter fondemissionen har Bolaget totalt 15 238 878 aktier, varav 7 619 439 aktier av serie A och 7 619 439 aktier av serie B samt 8 381 382,9 röster.

Rikard Akhtarzand, VD, +46 765-25 90 71

www.addvisegroup.se

Om ADDvise Group AB

ADDvise Group AB (publ) är en expansiv koncern som genom dotterbolagen IM-Medico Svenska AB, KEBO Inredningar Sverige AB, ADDvise Tillquist AB, Sonesta Medical AB, Sonesta Medical Inc och Surgical Tables Inc erbjuder helhetslösningar i form av produkter och tjänster till sjukvårds- och forskningsenheter. ADDvise-koncernens kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Bolagets aktie är listad på First North Premier och Mangold Fondkommission AB, 08-503 015 50, är Bolagets Certified Adviser och likviditetsgarant.