Advania satsar på utvecklarvärldens superstar Atlassian

Advania blev en av Atlassians svenska partners under våren 2018. Nu satsar man vidare genom att bli silverpartner till det australiensiska mjukvaruföretaget med produkter som Jira, Confluence och Jira Service Desk i sin portfölj.

”Atlassian har verkligen gjort ett starkt intryck på framförallt utvecklarvärlden de senaste åren och vi känner av ett extremt sug för deras produkter på den nordiska marknaden. Redan idag använder många av våra kunder deras produkter. I och med att vi nu stärker partnersamarbetet breddar vi vår kompetens och erbjudande inom utvecklingssegmentet och mjukvaruutveckling. Vi vill kunna erbjuda ett bra insteg för att snabbt komma igång”, säger Krister Olsson, affärsområdesansvarig för Transformation & Automation, Advania.

Med topplaceringar av de båda erkända analysföretagen Forrester och Gartner (Forrester för ”starkast strategi” och Gartner för ”agila planeringsverktyg”) har Atlassian blivit leverantören för moderna utvecklarorganisationer. Bland svenska kunder märks bland annat Spotify och Klarna. Utan egen säljkår men med en uttalad partnerstrategi har Atlassian satsat på lokal närvaro genom sina partners i olika länder. Under våren 2018 blev Advania en av deras svenska partners och från och med oktober innehas silverpartner-status.

”Advania är en helhetsleverantör av IT-tjänster med lång erfarenhet inom ITSM, de är vana att jobba med ett Enterprise-perspektiv. Det blir därför extra intressant för dem att samarbeta med en leverantör av DevOps-lösningar”, säger Anna Liljeqvist, Channel Partner, Atlassian.

Advania kommer under första året som silverpartner satsa på tre av Atlassians applikationer: Jira, Jira Servicedesk och Confluence (se faktaruta). Advania kan i och med sin silverpartner-status erbjuda alla Atlassians produkter och tillhandahålla installation, hosting, arkitektur, konfiguration samt licenstjänster. Prismodellen för Atlassians verktyg är baserad på antalet användare och börjar på tio dollar för tio användare under ett år.

Faktaruta. Atlassians applikationer som Advania erbjuder

•  Jira. Ärende- och projekthantering, med funktionalitet som att hålla reda på buggar i mjukvara.
  •  Jira Service Desk. Ärendehanteringssystem som kan användas av IT-, HR- och marknadsavdelningar, lämpar sig även för exempelvis fastighetsbolag.
  •  Confluence. Wikibaserad kunskapsdatabas.

Prismodellen för Atlassians verktyg är baserad på antalet användare och börjar på tio dollar för tio användare per år.

Länkar

Lär dig mer om Advanias erbjudande av Atlassians produkter www.advania.se - Atlassian

Kom till något av våra frukostseminarier

Krister Olsson, affärsområdesansvarig för Transformation & Automation, Advania Sverige