Advania utökar sin satsning på industrisektorn - ingår samarbete med App4mation

Några av industrins främsta knäckfrågor är hur oväntade produktionsstopp kan minskas, pappersbaserade arbetsprocesser kan moderniseras och hur en tryggare arbetsmiljö kan skapas i fabriker. Lösningen är digitalisering. Advania har ingått partnerskap med App4mation för att hjälpa den nordiska industrin att effektivisera sin tillverkning.

Bildtext: Krister Olsson, Affärsområdeschef på Advania och Luc Raeskin, vd för App4mation

Advania och det nederländska företaget App4mation har inlett ett samarbete för att tillsammans digitalisera den nordiska tillverkande industrin. För att modernisera industrin måste samarbetet mellan olika fabriker effektiviseras, likväl som själva produktionen. En fabriksbred IT-plattform, där all operativ data kan lagras, löser stora delar av utmaningarna.

“Att etablera sig på den nordiska marknaden var ett naturligt nästa steg för oss med tanke på den stora tillverkningsindustri som finns där. Tack vare partnerskapet med Advania så har vi nu en välkänd samarbetspartner i Norden med en stark bakgrund inom industri.”, berättar Luc Raeskin, vd App4mation.

App4mations produkt 4Industry är en digital plattform vars syfte är att öka produktionseffektiviteten, OEE, och skapa en tryggare arbetsmiljö i fabriker. Den modulära programvaran kan digitalisera pappersbaserade arbetsprocesser och ge en ökad kontroll. Detta bidrar till färre oväntade produktionsstopp och snabbare hantering av avvikelser samt incidenter.

”Med tjugo års erfarenhet av kunder inom industri har vi samlat på oss en gedigen kunskap inom detta område. Vi har utvecklat system för reservdelar och eftermarknad för Sveriges största industriföretag. Vi vill nu bredda vår satsning på industri och fokusera mer på själva tillverkningsprocessen och digitalisera fabriker.”, säger Krister Olsson, affärsområdeschef på Advania.

För mer information, vänligen kontakta:
Krister Olsson, Affärsområdeschef på Advania Sverige

E-post: krister.olsson@advania.com

Om App4mation
App4mation skapar smarta lösningar för kontor och den industriella arbetsplatsen, med målsättning att genom teknisk innovation skapa en fantastisk upplevelse för slutanvändaren. App4mation är ett systerbolag till Plat4mation, en ServiceNow Elite Partner, med rötterna i Nederländerna. För mer information, vänligen se www.plat4mation.com eller www.4industry.io

Om Advania Sverige
Advania erbjuder IT-tjänster med mätbara resultat till företag, offentlig verksamhet och myndigheter i Sverige, Island, Norge, Danmark och Finland. I Sverige har Advania 570 medarbetare på 13 lokalkontor och omsätter 2,1 mdkr. Koncernen har totalt 1 300 medarbetare och leds från Stockholm, Sverige. För mer information, vänligen se: advania.se och advania.com #advania

Krister Olsson, Affärsområdeschef på Advania