Göteborg Energi väljer Advania som ny outsourcingpartner

Göteborg Energi outsourcar sina IT-infrastrukturtjänster vilket innefattar tjänsteområden servicedesk och support, digital arbetsplats, datacenter, integration, publika molntjänster samt applikationsdrift som stöd till Göteborg Energis interna applikationsförvaltning. Avtalstiden med Advania är 6 år, med en option till förlängning upp till 10 år.

Gteborg

Göteborg Energis nuvarande outsourcingavtal löper ut i december 2022. En ny upphandling fördelad över två avtal med IT-infrastrukturtjänster har genomförts enligt LUF och valen föll på Advania som ny outsourcingpartner i båda fallen. Enligt de nya avtalen ska tjänsterna transformeras så de stödjer och stärker den pågående digitaliseringen inom Göteborg Energi och anpassas till en modern och säker IT leverans.

– Advania möter mycket väl de komplexa krav Göteborg Energi har och kommer att bli en värdefull partner i vår fortsatta utvecklings- och digitaliseringsresa. Jag förväntar mig en stabil, effektiv och säker leverans med stort fokus på våra behov och ett produktivt partnerskap över hela avtalstiden, säger Anders Brännberg, IT-chef på Göteborg Energi.

– Att vara nära våra kunder och erbjuda en flexibilitet som skiljer sig från andra aktörer i branschen är något vi alltid strävar efter. Det är väldigt positivt att Göteborg Energi är så tydliga med sina förväntningar på oss som ny outsourcingpartner och vi tar oss an detta uppdrag med stolthet och glädje, säger Tomas Wanselius, VD på Advania Sverige AB.

För mer information, vänligen kontakta:
Tomas Wanselius, CEO, Advania Sverige
E-post: tomas.wanselius@advania.com

Om Advania Sverige:
Advania finns på omkring 20 platser i Sverige och varje dag hjälper våra 1 450 talanger våra kunder att förverkliga sina mål. Med fokus på långsiktiga relationer, ledande teknologier, moderna plattformslösningar och strategiska partnerskap gör vi det enkelt för företag och offentliga verksamheter att växa med IT. Läs mer på www.advania.se

Om Göteborg Energi:
Vi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad vilket innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. För oss handlar det om att tänka lite längre och ta ett större ansvar. Vi ska bidra till ett hållbart Göteborg. Oavsett om vi jobbar för mer återvunnen, fossilfri värme, utvecklar laddinfrastruktur för bilar och bussar eller något annat. Vårt överskott går tillbaka till staden. År 2021 innebar det 140 miljoner som investerades i samhällsnytta för göteborgarna.  Läs mer på www.goteborgenergi.se

Göteborg Energi väljer Advania som outsourcingpartner för IT-infrastrukturtjänster som innefattar servicedesk och support, digital arbetsplats, datacenter, integration, publika molntjänster samt applikationsdrift.

Att vara nära våra kunder och erbjuda en flexibilitet som skiljer sig från andra aktörer i branschen är något vi alltid strävar efter. Det är väldigt positivt att Göteborg Energi är så tydliga med sina förväntningar på oss som ny outsourcingpartner och vi tar oss an detta uppdrag med stolthet och glädje.
Tomas Wanselius, VD på Advania Sverige AB