Lowell väljer ny kontaktcenter-plattform vid etablering i Norden

När kredithanteringsbolaget Lowell utvidgar sin verksamhet till Norden gör de det med Pure Connect som val av kontaktcenter-plattform.

”Lowell står inför en väldigt intressant tillväxtresa och får nu en ännu starkare ställning när de etablerar sig i de nordiska länderna. Vi är jätteglada över att få vara en del av den resan när vi nu får chansen att leverera en kontaktcenter-plattform som möjliggör riktigt bra kundmöten”, säger Pär Lindström, kundansvarig för Communication Centers på Advania.

Lowell väljer Pure Connect från Genesys som ny kontaktcenter-plattform för den nordiska regionen. Under första kvartalet av 2019 implementeras plattformen för 650 handläggare i Norden inklusive Estland. Det görs i samband med att bolaget etablerar sig i de nordiska länderna.

”För oss på Lowell är det av yttersta vikt att vi i alla våra interaktioner vårdar våra kunder på bästa sätt. Det innebär att vi håller en hög och konsekvent servicegrad. I det ingår att erbjuda en rad olika kontaktvägar in till oss så att våra medarbetare får en 360-graders vy över de kunder som kontaktar oss. Vi säkerställer genom detta en enhetlig kundupplevelse i vår kontaktcenter-plattform”, säger Mikael Kiltorp, Head of Infrastructure Services från Lowell.

Lowell har i och med valet av Pure Connect gått från en klientbaserad till en webb- och digitalbaserad kontaktcenter-plattform. Plattformen tillhandahåller funktioner för chattbotar och instant messaging för Facebook och Twitter. All funktionalitet finns inbyggd i plattformen utan behov av att ta in tredjepartsleverantörer. Advania ansvarar för leverans och drift av kontaktcenter-plattformen. Avtalet tecknades den 1 oktober 2018 och löper över tre år med option till förlängning.

För mer information:

Pär Lindström, Communications Center, Advania Sverige
Tele: +46 761 40 00 41
E-post: par.lindstrom@advania.se

Tomas Wanselius, VD Advania Sverige
Tele: +46 70-454 35 24
E-post: tomas.wanselius@advania.se

Advania är ett nordiskt IT- företag verksamt på 22 platser i Sverige, Island, Norge och Danmark. Företagets uppgift är att hjälpa kunderna att förbättra sin prestanda med innovativ användning av marknadens bästa och mest tillgängliga IT-plattformar och tjänster. Advania hjälper tusentals företagskunder, multinationella företag, regeringar och offentliga institutioner, stora, små och medelstora företag inom samhällets olika områden. Advanias rötter sträcker sig tillbaka till 1939, då en isländsk entreprenör grundade en verkstad för kontorsutrustning i Reykjavik. Under de följande decennierna utvecklades tre separata filialer i tre nordiska länder; Island, Sverige och Norge. År 2012 flätades de samman och Advania bildades. För ytterligare information, besök www.advania.com.

Om Lowell
Lowell är Europas näst största aktör inom kredithanteringstjänster. Företaget grundades i Storbritannien år 2004, men rötterna inom branschen går tillbaka över hundra år.

Lindorff Sverige, Danmark, Estland, Finland och tidigare Intrum Justitia i Norge en del av Lowell-koncernen sedan mars 2018. Från den 1 oktober, övergår alla till det gemensamma företagsnamnet Lowell. Lowell erbjuder såväl stora företag som små och medelstora företag, helhetslösningar och tjänster inom kredithantering.
För ytterligare information, besök www.lowell.com

Mikael Kiltorp, Head of Infrastructure Services påLowell