Svenska IT-kunder har sagt sitt om leverantörerna

Radar genomför sedan 2011 årligen en större undersökning runt kundupplevda värden och kvalitet. Årets undersökning engagerade cirka 1 000 svenska verksamheter i att bedöma sina IT-leverantörer i vad som är Sveriges största kvantitativa undersökning hos IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet.

I år är det 15 leverantörer som IT-kunderna menar levererar kundvärde och kvalitet. Advania Sverige är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos sina kunder under 2018 enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning. Advania placerar sig i topp i tre av fyra kategorier; Användarnära IT (1), Verksamhetsnära IT (2) och Konsulttjänster (3).

”Att vi i år igen får ett sådant gott betyg av våra kunder känns extremt roligt, det visar att vi levererar IT-tjänster som gör skillnad i deras verksamheter. Med det sagt, det krävs två parter i en kundrelation och jag vågar påstå att vi har branschens bästa kunder. De ställer höga krav på oss vilket gör att vi ständigt behöver förbättra oss”, säger Tomas Wanselius, VD Advania Sverige.

Advania Sverige (och f.d. Caperio) har placerat sig i topp på Radars årliga leverantörskvalitetsgranskning sedan undersökningen började 2011.

”Det här är beviset att vi har den bästa servicen och tillför mest värde till våra kunder. Här har vi svart på vitt att våra medarbetares engagemang och kompetens ger resultat”, säger Tomas Wanselius, VD Advania Sverige AB.

Länk till Radars leverantörskvalitetsgranskning 2018 > >

För mer information: